کد خبر: 24327
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 خرداد 1395 - 17:10

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب رده RIS تاریخ پزشکی دوره اسلامی نقد شد

کتاب رده RIS تاریخ پزشکی دوره اسلامی: بازنویسی و گسترش دوره اسلامی در نظام رده بندی کتابخانه کنگره در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی نقد و بررسی شد.
کتاب رده  RIS تاریخ پزشکی دوره اسلامی نقد شد

 


به گزارش لیزنا، نشست نقد کتاب رده RIS  تاریخ پزشکی دوره اسلامی دوشنبه مورخ 27 اردیبشهت از ساعت 14  الی 16 با حضور  دکتر فرید قاسملو و دکتر رقیه هاتفی مستقیم، نویسندگان کتاب، دکتر محسن حاجی زین العابدینی، سرپرست کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی، دکتر امیررضا اصنافی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و اساتید، دانشجویان و علاقمندان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی، مرکز نشر و اسناد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

در ابتدای نشست، دکتر امیررضا اصنافی به انعقاد تفاهم نامه با فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در پی انعقاد این تفاهمنامه جلسه های نقد کتاب، نشست ها و کارگاه‌های آموزشی با همکاری دانشگاه و فرهنگستان برگزار خواهد شد.

 

دکتر اصنافی ادامه داد: این جلسه اولین همکاری ما با فرهنگستان علوم پزشکی برای تبادل اطلاعات است.

 

در ادامه دکتر محسن حاجی زین العابدینی گفت: رده بندی، اصلی ترین بخش در حوزه کتابداری است و یکی از ارکان مهم در کتابخانه‌ها محسوب می شود که به سبب آن مکان یابی و همرده قرار گرفتن موضوعات، تعادل مجموعه سازی و ترسیم درخت دانشی کتابخانه‌ها فراهم می‌شود.

 

در ادامه نشست نویسندگان کتاب هدف از نگارش منبع مورد نظر را ناکافی بودن سرعنوان‌های موضوعی و رده بندی‌ها در این زمینه بیان کردند. منبع مورد نظر در سال 1387 تالیف شده است  و 800 رده را در خود جای داده است و با داشتن دو پشتوانه انتشاراتی "کتابخانه فرهنگستان علوم پزشکی" و " بخش پزشکی کتابخانه دانشنامه جهان اسلام"،  4000 کتاب در این حیطه موضوعی توسط این رده بندی سازماندهی شده است.

 

این کتاب توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی تهران و نشر چوگان در قطع وزیری و 118 صفحه در سال 1387 منتشر شده است.

 

 شایان ذکر است نویسندگان کتاب رده  RIS (تاریخ پزشکی دوره اسلامی) در حال ویرایش این اثر هستند. با استفاده از این منبع، کتاب‌های دیگری با عناوین فهرست اسناد موجود در کتابخانه ملی ایران با موضوعیت تاریخ پزشکی؛ سرعنوان‌های موضوعی پزشکی دوره اسلامی؛ مستند مشاهیر پزشکی دوره اسلامی؛ فهرست کتاب‌های چاپ سنگی پزشکی ایران نگارش گردیده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: