کد خبر: 20173
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 خرداد 1394 - 23:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گاهی دور گاهی نزدیک

دیروز کتابخانه منفجر شد

یاسر مرگن
دیروز کتابخانه منفجر شد

 

(لیزنا، گاهی دور/گاهی نزدیک 121): یاسر مرگن، دانش‌آموخته رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه شیراز:

 

یکی از مسائلی که در ظاهر ساده ولی در واقع بسیار مسئله پیچیده‌ای است (البته به نظر بنده) این است که آیا وجود بخش اینترنت در کتابخانه لازم است یا نه؟ امروز حکایت کتابخانه خودمان را برای شما می نویسم تا علاوه بر اینکه  از این تجربه استفاده کنید ما را در این زمینه راهنمایی بفرمایید. بالاخص دوست دارم استادان و کسانی که دارای تجربه زیادی هستند در این زمینه حتی اگر هم شد برای راهنمایی ما چند خطی بنویسند. در همین راستا علاوه بر معرفی کتابخانه اینکه اینترنت بخش کتابخانه ما چه فرازها و نشیبهایی رو طی کرد را ارائه می نمایم تا دوستان به تمام زوایای کار اشراف پیدا نمایند.

 

اما کتابخانه ما: کتابخانه‌ای با درجه 5 (31 هزار نسخه کتاب موجودی منابع و 1400 نفر عضو و میزان امانت تقریبا 3 هزار تا در ماه و 7 کامپیوتر کلاینت برای خدمت دهی به کاربران) و دارای 2 نیروی کتابدار که یکی شیفت صبح و یکی شیفت عصر مشغول به کار هستیم که البته با رئیس شهرستان جمعاً 3 نفر هستیم (البته رئیس شهرستان جزء روسایی است که در کار کتابخانه مشارکت کامل دارد و حتی تا تمیز کردن سرویس های بهداشتی را هم انجام می دهد) و این مسئله را از این جهت گفتم که ایشان هم هستند ولی به هر حال رئیس اداره با توجه به جلسات و گرفتاری های دیگری که دارد  نمی تواند مثل یک کتابدار در کتابخانه وقت بگذارد (حالا شما خواستین ما رو 3 نفر حساب کنین یا 2 نفر با خودتون) .

 

این آمار کلی از کتابخانه ما بود و اما بخش اینترنت از زمانی شروع به کار کرد که من استخدام شدم و الان بنده 6 سال سابقه کاری در نهاد کتابخانه ها دارم با توجه به تجربه و تسلطی که به کامپیوتر و اینترنت داشتم این بخش را راه اندازی کردم و بسیاری از مشکلاتی را که چه مجموعه کتابخانه ها و چه سایر افراد و مراجع قانونی در ارتباط با این کار به ما گوش زد می کردند را بر طرف کردیم مثلا برای اینکه کاربران را تحت نظر داشته باشیم نرم افزار مخصوص مانیتورینگ و یک نرم افزار هم برای مدیریت ورود خروج نصب کردیم که البته اینکه چه دردسرهایی در طی این مسیر کشیدیم مطلب را خیلی طولانی می کند فقط این مسئله هست که از لحاظ فنی در ایده آل ترین حالت قرار گرفتیم شبکه کاملا استوار و کاربران با نام کاربری و کلمه عبور وارد می شدند و تمامی حساب و کتابها هم اتوماتیک با نرم افزار حساب می شد حتی حساب و کتاب پرینت ها را هم نرم افزار حساب می کرد و فرهنگ  به قدری خوب شده که حتی کاربران در مقطع ابتدایی با نام کاربری و کلمه عبور وارد سیستم می شدند و تحقیق خودشان را پرینت گرفته و از کتابخانه می رفتند و کاری به کتابدار نداشتند مگر در حد شارژ و راهنمایی هایی که بعضی مواقع لازم میشد. البته ناگفته نماند که خیلی از کاربران هم در اینجا از بازی های فلش برای گذراندن اوقات خود استفاده می کردند.

 

برای ارتقاء سطح سواد کاربران و کارایی بخش اینترنت یک سری قوانین گذاشته بودیم مثلا کتابدار هیچ وقت برای کسی کار تحقیق انجام نمی داد تا خود کاربران با اینترنت و مسائل آن آشنا شوند. از لحاظ قیمت هم تفاوت زیادی با کافی نت نمی کردیم شاید همون 30 درصد ارزانتر از کافی نت ها ارائه خدمات میکردیم و اولویت با کسانی بود که کار تحقیقی داشتند. کاربرانی که بازی فلش می کردند فقط وقتی اجازه داشتند بازی کنند که کسی متقاضی کار تحقیقی نباشد. چت ممنوع هست و کارهایی مثل ثبت نام و غیره که مسئول کافی نت ها انجام می دهد را هم انجام نمی دهیم.

 

کیفیت کار شبکه و ساعات کاری کتابخانه (که هیچ کافی نتی نه از لحاظ ساعت کاری و نه از لحاظ رو به راه بودن کامپیوتر ها و پاسخ گویی مشتریان به پای کتابخانه نمی رسید) و بقیه مواردسبب شد میزان مراجعه به کتابخانه بسیار بالا رود و از لحاظ درآمد حتی درآمدهای چشم گیری نصیب کتابخانه شد. با افزایش روزافزون میزان مراجعه اینترنت با کارشناس آمار به مشکل خوردیم چرا که در مدتی اندک ما به طور میانگین هر ماه بیش از  2000 نفر استفاده کننده اینترنت داریم که البته با گزارش مستندی که از نرم افزار پرینت گرفتیم مشکل حل شد و ایشان قانع شدند. البته ناگفته نماند که 4 کافی نت در شعاع 100 متری کتابخانه هم اکنون مشغول سرویس دهی هستند.

 

ناگفته نماند که این پیشرفت ها یکدفعه  به وجود نیامد. مثلا اوایل که قصد راه اندازی داشتیم نگرانی‌ها به شدت در حرفهای مسئولان مشخص بود. مخصوصا اینکه یک وقت کاربران به خطا نروند. مثلا وقتی فرماندار به بازدید از کتابخانه آمد و من با خوشحالی تمام منتظر بودم که ویژگی هایی که این شبکه دارد را برایش توضیح دهم با نگاه کلی به سیستم ها پرسید: کنترل بر استفاده کنندگان دارید؟ تا گفتم بله، مسیرش را کج کرد و رفت و نگذاشت ادامه بدهم و بگویم که این شبکه چه امکاناتی دارد و ...

 

ابتدا سیستم ها کم بود بعد از چند سالی که اعتماد رئیس شهرستان کاملا جلب شده بود یک روز رئیس آمد و خبر داد که فلان دانشگاه میخواهد سیستم هایش را دور بریزد!! به درد ما نمیخورد؟ من هم با خوشحالی قبول کردم که 8 تا سیستمی که یکی از دانشگاه ها میخواست به اوراقی ها بدهد را نجات دهیم. سیستم ها را آوردیم و وارسی کردیم و از 8 سیستم توانستیم  5 تای آنها را به راه کنیم. آن سیستم ها 2 سال است که دارد کار میکند و هنوز هم قابل استفاده اند.

 

اعتبارمان خوب شد. هر کس هر نرم افزاری میخواست یا مشکل کامپیوتری داشت می آمد. جنس کامل جوره با 2 ترابایات اطلاعات! تقریبا هیچکس دست خالی از اینجا نمی رفت بعضی وقتا انتظارات بیش از حد زیاد بود مثلا کاربران از ما فیلتر شکن می خواستند و وقتی می گفتیم نداریم کلی برچسب میزدند که شما فلان هستید و ما هم گردنمان از مو باریکتر. یا بعضی وقتها کاربران زمانی زیادی از ما میگیرند تا یه چیزی یاد بگیرند مثلا کارشناس کامپیوتر میخواست پروژه پایان دوره را برای استاد ایمیل کند ایمیل نداشت من هم سرم شلوغ بود، و او با اصرار گفت: آقا میشه یه ایمیل درست کنی برام؟ گفتم ببین کار زیاده نمیرسم و اصرار می کرد و مجبور میشدم حداقل نیم ساعت برایش وقت بگزارم (البته مشکل سرعت اینترنت رو مد نظر قرار بدهید) تا یک ایمیل درست کنم و یا یک نفر دوم ابتدایی میاید و می گوید: آقا میشه ما بشینیم بازی کنیم؟ میگفتم کامپیوتر بلدی؟ گفت آره فقط تو اینترنتش رو نشون بده بقیشو بلدم (به ذهنم خطور میکرد یه جوری دست بسرش کنم بره، ولی باز میگفتم ممکنه اولین خاطره اش از کتابخونه بد بشه کمکش میکردم) بعد از چند دقیقه می آمد و می گفت: آقا ما این مرحله اش رو بلد نیستیم رد کنیم (موتور بازی میکرد) میشه شما انجام بدی؟؟!!!  و این قبیل مراجعات که حداقل روزی چند تا اتفاق می افتاد و کلی وقت میگرفت و با توجه به کمبود نیرو حتی چند دقیقه هم برای من حکم طلا داشت و کلی کار دیگه میتوانستم انجام بدهم.

 

و اما مشکل اصلی، حجم زیاد مراجعه کننده به قدری زیاد شد که روز شنبه 29/1/94 کتابخانه از شدت میزان مراجعه برای امانت و اینترنت منفجر شد! مخصوصاً که اکثر قشر کاربران در سطوح ابتدایی و راهنمایی (متوسطه اول نظام جدید) بودند همون لحظه فکری بسرم زد فورا با صدای بلند داد زدم: هر سیستم 1 نفر! بقیه بیرون منتظر باشن! هیچکس تکان نخورد. دوباره که همین رو داد زدم یکی جلو آمد وگفت: آقا ما معلممون گفته گروهی تحقیق کنین ازمون میپرسه چیکار کردین اگه نتونیم جواب بدیم نمره منفی میده. گفتم: باشه، اشکال نداره. با گفتن این حرف، بقیه آمدند و گفتند ما هم مثل آنها گروهی هستیم! ساکت شدم! خواستم قسمت خانمها را ساکت کنم (حدودا 30 متری که به وسیله بخش مرجع از جاهای دیگه جدایش کردیم و 2 تا سیستم هم در آن قسمت قرار دادیم) وقتی به آن قسمت رفتم دیدم اصلا جای ایستادن نیست، چه برسد به نشستن و استفاده از سیستم. گفتم: خانوما بیرون منتظر بمونن نوبتی بیاین داخل! بعد از چند دقیقه از دوربین مداربسته نگاه کردم دیدم پسرهای شیطون از موقعیت به وجود آمده سوء استفاده میکنند. رفتم که به آنها بگویم دوباره به داخل بیایند که دیدم دیگر قسمت خانمها کاملا پر شده و جایی نیست!! اولین کاری که کردم، زنگ زدم به رئیس شهرستان. رئیس آمد اول کسایی رو که شلوغ بازی درآورده بودند (اکثرا برگه های کوچکی با اسم و شماره تلفن دستشان بود و به دنبال مشتری می گشتند!) رو از مخزن بیرون کردیم (هر چند دوباره برگشتند) رئیس چند تا از خانمها را جمع کرد و یک منبر اخلاقی یک ساعته رفت ولی همانجا از اشاره ها و حرفهایشان معلوم بود تاثیری نداشته است. مجبور شدم سیستم ها را قطع کردم. بعد از نیم ساعت فقط آنهایی که کتابخوان بودند ماندند و سکوت از نو حکمفرما شد.

 

 این جریان چندین بار در کتابخانه به وقوع پیوست و کم کم سکوت کتابخانه از بین رفت بخصوص که بخش اینترنت ما نزدیک مخزن واقع شده است.

 

اکنون دیگر مستاصلم و به خاطر مراجعه بالا احساس میکنم نمیتوانم کتابخانه را اداره کنم. امکان اضافه شدن نیروی جدید هم نیست و اگر اینترنت به بخش خصوصی داده بشود هم نه تنها مشکل حل نمی شود، بلکه بخش خصوصی که دیدگاه درآمد زایی دارد کیفیت خدمات را پایین تر آورده و سطح توانمندی کاربران حتما پایین خواهد رفت و از سویی این اعتبار که در طول 6 سال بدست آمده در معرض از دست رفتن است.

 

و ختم کلام اینکه من احساس میکنم فضای کتابخانه و نیروی انسانی این کتابخانه ظرفیتش پر شده و جوابگوی این حجم مراجعه نیست لطفا شما راهکاری ارائه کنید. به نظر شما چه کنم؟

 

 

برچسب ها :
كتابدار
|
Germany
|
1394/04/04 - 11:59
0
0
باسلام
كتابخونتون خيلي نامرتبه.به نظرمن ابتدا فكري به حال ظاهر كتابخونه بكنين.
آسمان
|
Iran
|
1394/03/30 - 23:35
0
0
سلام بنظرمن روزهای استفاده از اینترنت رو زوج وفرد کنید،مثلا خانمها روزهای زوج وآقایون روزهای فرد
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/24 - 15:51
1
3
سلام همکار گرامی
اتفاقا ما هم همین مشکل رو داریم 4تا سیستم برای مرکز اطلاع رسانی که تازه همش هم در یک قسمت قرار گرفته و همزمان هم هم آقایون و هم خانمها ازش استفاده می کنندودر مدت سال تحصیلی ما دیگه بیچاره هستیم از دست مراجعین راهنمایی و دبیرستان همشون تحقیق میخواند تازه هم میگن خودتون برامون تحقیق رو از اینترنت در بیارید یعنی شیفت بعد از ظهر کتابخانه ما هم که درجه 7است به حد انفجار میثرسد یکی کتاب میخواد یکی تحقیق یکی کار با اینترنت و کامپیوتر روبلد نیست و....این قصه همچنان ادامه دارد ....
نسیم
|
Iran
|
1394/03/24 - 10:46
2
1
با سلام
حتما" کتابخانه شما در یک شهر بزرگ قرار دارد و گرنه ما با تجهیزاتی کم و بیش به اندازه شما مراجعین خیلی کمتری داریم و این حجم مراجعه کننده حتی برای استفاده از اینترنت جای تبریک دارد. نکته این است که کتابخانه شما با توجه به تعداد اعضاء و دیگر شاخص ها شرایط ارتقاء به درجه 4 و حتی 3 را دارد و مسلما" ارتقاء درجه مساوی با افزایش نیرو و امکانات است.درسته که سرتون شلوغ هست ولی با این خلاقیت می تونید اعضاء و به خصوص گروه سنی ابتدایی و راهنمایی را به سمت کلاس های قصه گویی و تشویق و ترغیب مطالعه سوق بدهید.قدر فرصت موجود را بدانید .با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و تمام کتابداران سراسر میهن عزیز و سربلندمان
كتابدار
|
Iran
|
1394/03/24 - 10:45
0
4
هدف كتابخانه و وظيفه كتابدار از كافي نت جداست و شما ميتونين خدمات اينترنتي رو محدود كنين يا كلا به خصوصي واگذار كنين.
کاظم حافظیان رضوی
|
Iran
|
1394/03/24 - 10:02
0
2
fبا سلام خسته نباشید. آدمی مثل شما دوست و همکار عزیز حتما با کمی دقت و تامل راهش را هم پیدا میکند . باور کنید فقط کمی ایمان به کار و همت - وصد البته بودجه - لازم است تا همه چیز بهتر شود . سپاس و بازهم سپاس.
كتابدار جوياي كار
|
Iran
|
1394/03/24 - 09:38
1
2
سلام تجربه مشتركي داريم با اين تفاوت كه ما دانشگاهي هستيم و از نظر ظاهري بچه ها بزرگ شده اند ولي از دانش آموز هم بدترند.به نظر من يك نفر نيرو اضافه كنيد و از فرماندار تون بخواهيد كه فرمانداري را به نحو بهتري ادامه دهند و كتابداري را رها كنند تا يك نفر ديگر هم از بيكاري دربيايدو نيز شيفت بندي صبح و ظهر استفاده خانم و آقا واگر بتوانيد از مراجعان براي اينترنت سهميه اي جدا از عضويت قرار بدهيد تا هر فرد كه پژوهش گر است به آن دست يابد يا قبل از استفاده از آنان كارت شناسايي به همراه موضوع پژوهش را خواهان شويد.درضمن خوش به سعادتون ما كه كتابدار بيكاريم....
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/24 - 08:01
0
1
باسلام و خسته نباشید
مشخصه کتابداربسیار کوشا و فعالی هستیدجهت جلوگیری از انفجار به نظر بنده و دوستان استفاده از نیروی پاره وقت می باشد یا واگذاری بخش اینترنت به یه فرد مطمئن و نیز استفده از ایشان حتی در کارهای کتابداری .
کتابدار دانشگاهی
|
Iran
|
1394/03/23 - 11:51
0
4
سلام
زمانبندی خیلی از مشکلات شما را می تواندحل کند. شما می توانید یک سیستم زمانبندی و نوبت دهی برای بخش اینترنت قرار دهید. اگر نوبت دهی غیر حضوری هم باشد بهتر است.
همکار
|
Iran
|
1394/03/23 - 08:31
1
3
باسلام وخسته نباشید.
خوش بحال شما و اعضاء کتابخونه شما.این همه امکانات دارید .کتابخانه ما فقط یک سیستم اون هم برای دونفر کتابدار.لطفا"در صورت امکان یکی از سیستمهای اضافه را به کتابخونه ما بدید تا بچه های محروم این کتابخانه جایی برای پر نمودن اوقات فراغت خودداشته باشند.
موفق باشید
رضا بگلو
|
Iran
|
1394/03/22 - 19:39
0
5
سلام بر آقای مرگن عزیز
از اینکه می بینم در کار حرفه ای خود موفق بوده ای، بسیار خوشحالم. به نظرم، کار شما نمونه ای موفق از مشتری مداری و سوق دادن افراد به استفاده از خدمات کتابخانه است.

بگلو
آسو
|
Iran
|
1394/03/21 - 18:29
1
14
مرتب بودن قفسه ها مهم نیست مهم اینه که حداقل به بهانه ی بازی هم بوده یه بار بچه هارو به کتابخونه کشونده .آیامیدونید کشوندن اون جمعیت به کتابخونه هم گامی برای ترویج مطالعست حالا چه کتاب ببرند چه نبرند؟بهتون تبریک میگم با این کتابخونتون
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/21 - 15:14
0
2
همکار عزیز سلام ما هم مثل شما همین وضعیت داریم حالا با درجه 6 ودونیرو بیشتر استفادکنندگان از اینترنت بچه های راهنمای وابتدایی هستندبه هیچ وجه سکوت امکان پذیر نیست اگه به شما بگم روزی بین 50 تا 100 نفر ازاین بچه ها میان و میرن دنیای بچه ها عالیه کتابخونه ما شبیه کانون پرورش کودکان شده
كتابدار 2015
|
Iran
|
1394/03/21 - 13:42
0
3
با سلام همكار عزيز
من خلاقيت شما رو تحسين ميكنم واقعاً خسته نباشيد به نظرم ميرسه كه شما ميتونيد اين دو كار رو انجام بديد:
اينكه يكي دو نفر رو پاره وقت به كار بگيريد و از همون درآمد كافي نت بهشون حقوق بدين .
دوم اينكه كاربرانتون رو زمان بندي كنيد و بگيد كه يك روز در ميان خانم ها و آقايون بيان و از اينترنت استفاده كنند و يا اگه راهنمايي و ابتدايي زياد داريد اونها رو هم زمان بندي بكنيد يا صبح و بعدظهر زمان بدين بهشون
با آرزوي موفقيت
كتابدار اصفهاني
|
Iran
|
1394/03/21 - 13:04
0
4
اين مشكلي است كه ما هم در كتابخانه داريم. البته سيستم عملكرد ما به پيشرفتگي شما نيست(متاسفانه دانش زيادي نسبت به علوم كامپيوتر ندارم) ولي گاهي آنقدر كتابخانه و سيستم هاي كامپوتر شلوغ مي شود كه از ادامه كار مستاصل مي شويم
4 سيستم داريم و كلي وروجك
عابدی
|
Iran
|
1394/03/21 - 11:25
0
5
کاش امکان ارتباط و تعامل کتابداران در سراسر کشور باهم وجود داشت
جلال
|
Iran
|
1394/03/21 - 09:59
0
12
سلام خسته نباشید ولی به جای این کار ها برید یه جستجویی در باره استفاده از اینترنت در کتابخانه های کشور های خارجی هم بکنید ...کافی نت برای کتابخانه دردی از کتاب نخوانی جامعه ما حل نخواهد کرد .در مورد تحقیق های دانش آموزی بنده اصلا استفاده از تحقیقهای آماده و کنسروی آسان باز شو موجود در اینترنت را توصیه نمیکنم .به جای این می توانید تحقیق کتابخانه ای را گسترش بدید .. در کل تلاش و کوششتون را نفی نمی کنم و راه اندازی همین بخش کاری در خور تقدیر است ولی میتوانید تلاشتون را هدفمند در جهت افزایش مطالعه مفید به کار بگیرید .موفق باشید
مدرس
|
Iran
|
1394/03/21 - 09:57
1
4
سلام و خسته نباشید
در عصری که اینترنت جای همه چیز حتی کتاب و کتابخانه را گرفته است شما راهکار خوبی برای جذب افراد به سمت کتابخانه حتی با قرار دادن نرم افزار بازی در مرحله اول و سپس معرفی سایر خدمات کتابخانه پیدا کرده اید . از این جهت به شما تبریک گفته و مطمئن هستم با ذهن خلاقی که دارید حتما راه حل ابن مشکل را نیز پیدا خواهید کرد.
با احترام.قاسمی
حسینی
|
United Kingdom
|
1394/03/21 - 09:42
1
5
تجربه گرانبهایی را به اشتراک گذاشته اید. بخش کافی نت کتابخانه عمومی یعنی همین ها (کتابخانه عمومی است و هرکسی با هر سلیقه ای باید بتواند به اطلاعاتش یا سرگرمیهایش دست یابد.)
مشکل شما کمبود نیرو و کمبود فضا وتجهیزات است.
به نظر من در سه بخش به توسعه بپردازید:
1- نیروی انسانی بیشتری به کار گیرید، اگر رسمی امکانش نیست، به صورت غیر رسمی ( با مشورت فرماندار و شورای شهر و سایر مسئولین) یا داوطلبانه یا مبلغی جزئی، حاصل از درآمد خود کافی نت، نیروهایی را به کار بگیرید.
2- برای توسعه فضای کافی نت تلاش کنید
3- برای تهیه تجهیزات رایانه و شبکه نیز در فضای جدید، از درآمدهای خود کافی نت و نیز از خیرین تلاش کنید

موفق باشید
مطمئن باشید مسیر حرکت شما درست است.
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/21 - 09:40
0
3
اینجور که شما اشاره داشتید حداقل ماهی یک تومن درآمد اینترنت دارید خب چه اشکالی داره یکی دو نیرو تمام وقت رو هم کنارتون داشته باشید البته دقت کنید اگر نیرویی جذب میکنید حتما و حتما جوری باشه که بعدا توی اداره کار از شما شاکی نشه!
حامی
|
Iran
|
1394/03/21 - 09:29
0
2
جای ساعتو عوض کنیین.بذارین گوشه چپ.ب زور جاش شده اونجا.کتابخونه رو شیفتی بکنین.نصف روز آقا نصف روز خانم.حجم مراجعه تقسیم میشه تو کل روز.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1394/03/21 - 13:49
ببخشید پس ساعات مدرسه چی صبحها مدرسه است و پنج شنبه و بعداز ظهره که از نظر امانت کتاب برای تحقیق و اینترنت مراجعه زیاده ما هم همین مشکلو داریم بخصوص که شیفت صبح دونفریم با مسئول و شیفت بعداز ظهر یک نفر بعضی وقتا کلافه میشیم بخصوص که کافی نت خواهران اونور کتابخونه است وقت میبره تا بریم یه مشکل کوچولو رو حل کنیم.
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1394/03/21 - 09:02
0
3
روزها وساعت هارا تقسیم کنید وکارتی را جهت استفاده در زمان وروز برای استفاده کننده مهیا کنید وآن راملکه ذهنش کنید که در فلان روز وفلان ساعت در کتابخانه باید حضور داشته باشدآمدن به موقع آن و استفاده مناسب باعث تضمین استفاده او خواهد بود تازمانی که عضو شما باشد این بخاطرش میماند کارت ها با رنگهای مشخص شوند تا شمابدانیدعضو استفاده کننده در چه گروه قرار میگیرد.مثلا گروه تحقق-گروه بازی ....باعث خوشحالی و امید واری است برای ما هم دعا کنید تا نسل آینده کشور مان رابه سوی یادگیری مادام العمر هدایت کنیم.
كتابدار مظلوم
|
Iran
|
1394/03/21 - 08:38
0
5
سلام خداقوت
به نظرمن بهتر است فقط كسانيكه اولا عضو كتابخانه هستن و تفكيك استفاده مثلا صبح دختراو بعداز ظهر پسرا يا كلا بدين اجاره بخش خصوصي و يا يك نفر خانم بيكار با حقوق پايين مسئول بذارين
مطمئنم شما خودتون بهترين راه پيدا ميكنيد
اما نكته اي ميخوام بگم اينه كه متاسفانه رئيس اداره ما نه تنها در كار كتابخانه كوچكترين كمكي نمي كند (حتي كار كتابخانه را كسر شان خود مي داند با معذرت و هر كار و خلاقيتي كه من براي بهبود كارها ميكنم نه تنها تحقير ولي اگر اجرايي شود به نام خود تمام مي كند) هميشه هم به من گوشزد مي كند تو هر كاري هم انجام بدهي مثل من در زمان كتابدار بودنم نمي شوي و كلا من از همه لحاظ برتري دارم حالا شما بگوييد من با اين آدم خودشيفته و تنبل كه حتي كارهاي خود را به من ميدهد انجام دهم چه كنم اگه بخوام اعتراض كنم مي گه نمره ارزيابي پايين ميدم و قرارداد رو شش ماه مي كنم هزار ويك كار ديگه حالا بگيد من چي كار كنم؟
پاسخ ها
...........عابدی
| Iran |
1394/03/25 - 11:20
خدا صبرت بده
کتابدار
| Iran |
1394/03/21 - 13:50
سلام با وجود اینکه به اعضا سرویس می دیم منفجر میشه چه برسه به سایرین
حمیدی
|
Iran
|
1394/03/21 - 08:32
1
4
باسلام وخداقوت به شما همکار توانمند.
همکار گرامی تلاش شما واقعا" قابل تقدیراست .اما بنظرمی رسد با این امکانات رایانه ای کاربران از کتاب غافل شوند و ماموریت اصلی ماکه ترویج فرهنگ کتابخوانی می باشد ناخواسته به سوی دیگر سوق داده شود.
موفق وموید باشید
یک همکار کتابدار
|
Iran
|
1394/03/21 - 08:30
1
4
با سلام خدمت شما همکار گرامی
خدا قوت میگم بهتون.
همت بلندی دارید .باید اعتراف کنم کمتر کسی مانند شماست.منم همکارتون هستم و به تمام مشکلات واقف می دونم احتمالا درخواست نیرو داده اید و به نتیجه نرسیده اید.حیفم هست شما که اینهمه زحمت کشیدید و تازه الان زحمتتون نتیجه داده ، کارتون رها بشه.از نوشته هاتون فهمیدم استفاده ی اعضا (خانم هاو آقایان) همزمانه.در حال حاضر پیشنهاد من تا اختصاص یک نیروی دیگه به کتابخونتون ، استفاده ی زوج و فرد اعضا از بخش اینترنته!
با آرزوی توفیق روز افزون برای شما همکار گرامی
کتابدار مازندران
|
Iran
|
1394/03/21 - 08:27
0
2
درود و خدا قوت....
همه کتابخانه هاي ما به تغييرات اينچنيني نياز دارند...
آرزوي موفقيت
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/21 - 08:15
2
2
خسته نباشید کار خلاقانه ای بود. البته ما هم در کتابخونمون کافی نت داریم اما بازی کردن بچه ها رو شامل نمیشه و البته مونیتورینگ پیشرفته شما رو هم نداره. به نظر من بهتره از هر سیستم فقط یک نفر استفاده کنه و حداکثر دونقر، اگر اعضا اعتراض کردند اون ها رو به کافی نت های شهر ارجاع دهید و آن ها رو توجیه کنید که به دلیل کمبود فضا و رعایت نظم و سکوت، شرایط این گونه است.
اما یه چیز تو کتابخونه شما قدری بدچشمی میکنه اون هم عدم نظم در قفسه ها و کتابخونه است . بهتر نیست کتاب های تو قفسه ها رو نظم بیشتری بدید؟
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/21 - 08:08
0
4
نیاز است مدیران نهاد برای استفاده از توانمندی های شما چاره ای بیاندیشند. کتابخانه شما باید حمایت بیشتری شود.
مجتبی ملکی
|
iran
|
1394/03/21 - 07:54
0
8
این که ما بتوانیم امکاناتی را فراهم آوریم که مراجعان بتوانند مشکلات پژوهشی شان را برطرف نمایند بسیار عالی است اما به نظر می رسد کتابخانه شما که به حد انفجار رسیده است نباید محلی برای بازی کردن باشد. البته اگر فضای کتابخانه به گونه ای بود که مشکل پیدا نمی کرد، بازی کردن بچه ها ایرادی نداشت. شاید از این افراد تعدادی با حضور در کتابخانه کم کم به سمت مطالعه جذب می شدند.
گلی
|
Iran
|
1394/03/21 - 07:47
8
5
سلام
نوشته تان را خواندم و از این همت شما قدردانی میکنم.به نظر من بهتر است یه خانم جوان (که حقوق چندانی هم نخواهد) برای ساعات بعدازظهر که کتابخانه اصولا شلوغ تر است بگییرید و حقوق تا سقف 100هزار تومان بدهید .این جوری بار کاریتان کم میشود
زهزه ایمانی
|
Iran
|
1394/03/21 - 00:24
4
10
خیلی خوب و با ارزش است. دستتان درد نکند. برایتان آرزوی موفقیت می کنم. حتما خودتان تا به حال راه حلی یافته اید و بنویسید که بالاخره چکار کردید؟
پاسخ ها
مجید شایان
| Iran |
1394/03/21 - 12:34
با سلا م و خسته نباشید خدمت همکار گرامی
به نظر ابتدا باید مشخص گردد که این ازدحام و شلوغی زیاد اتفاق می افته یا نه در حد ماهی یکی دو مرتبه بیشتر نیست اگر تعدادش خیلی کمه که شما می تونید به خاطر تعداد زیاد و شلوغی و تعداد محدود سیستم ها خودتان محدودیت هایی ایجاد کنید مثل: گروه سنی یا تحصیلی دبیرستان یا راهنمایی و یا حتی دانشجو
در غیر اینصورت شما باید به فکر راه حل دائمی باشیدکه به نظر بنده موارد زیر می تونه مفید باشه:
1.بازی با سیستم کلا کنسل بشه
2. سعی کنید برای استفاده از اینترنت مقطع تحصیلی راهنمایی و یا حتی بالاتر رو ساماندهی کنید.
3. با توجه به افزایش متقاضی و ارتباط شما با مسولین درخواست مکانی مجزا در کتابخانه برای این بخش بکنید.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: