کد خبر: 14620
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 فروردين 1393 - 11:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

14 جلد منتشرشده فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

      جلد جدید «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» به نمایشگاه کتاب نمی‌رسد، اما 14 جلد پیش‌تر منتشرشده این فرهنگنامه در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.
14 جلد منتشرشده فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

 

به گزارش لیزنا، جلد پانزدهم «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» زیر چاپ است، اما تا زمان برگزاری بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه کار چاپ و آماده‌سازی آن به پایان نمی‌رسد.

 

سه جلد دیگر فرهنگنامه یعنی جلدهای 16، 17 و 18 نیز در دست تدوین است که به ترتیب منتشر خواهد شد. اما 14 جلد منتشرشده فرهنگنامه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

 

در معرفی «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» عنوان شده است: «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» دایرةالمعارف عمومی مصور ایرانی است که از سال 1358 تاکنون با دیدگاهی علمی - پژوهشی و با تکیه بر فرهنگ ایران و جهان متناسب با دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی 10 - 16 سال تهیه می‌شود. در تألیف این فرهنگنامه بیش از 300 استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری می‌کنند و کلیه فعالیت‌های فرهنگنامه زیر نظر شورای اجرایی و دبیر آن صورت می‌گیرد.

 

پیش‌بینی می‌شود مجموعه فرهنگنامه در 26 جلد با نظم الفبایی و با بیش از 5000 مقاله و چندین‌هزار نقشه، تصویر و نمودار رنگی از سوی شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه منتشر شود.

 

تألیف، ویرایش، تهیه تصویر، آماده‌سازی جلدهای گوناگون، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای داوطلبان جدید، همکاری و بازآموزی اعضای قدیمی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، نشست‌های مشورتی با مشاوران نوجوان، تهیه آرشیو تصویر، خدمات کتابخانه‌یی، تهیه و تدوین منابع آموزشی و ترویجی، ترویج فرهنگنامه در مدرسه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و نیز شرکت در نمایشگاه‌های کتاب از فعالیت‌های فرهنگنامه است.

 

تاکنون جایزه‌های کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1377)، ترویج علم ایران (1379) و بهترین مقاله‌های دینی در دایرةالمعارف‌ها (1383) به «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» اعطا شده است.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: