14 جلد منتشرشده فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

 

به گزارش لیزنا، جلد پانزدهم «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» زیر چاپ است، اما تا زمان برگزاری بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه کار چاپ و آماده‌سازی آن به پایان نمی‌رسد.

 

سه جلد دیگر فرهنگنامه یعنی جلدهای 16، 17 و 18 نیز در دست تدوین است که به ترتیب منتشر خواهد شد. اما 14 جلد منتشرشده فرهنگنامه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

 

در معرفی «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» عنوان شده است: «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» دایرةالمعارف عمومی مصور ایرانی است که از سال 1358 تاکنون با دیدگاهی علمی - پژوهشی و با تکیه بر فرهنگ ایران و جهان متناسب با دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی 10 - 16 سال تهیه می‌شود. در تألیف این فرهنگنامه بیش از 300 استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری می‌کنند و کلیه فعالیت‌های فرهنگنامه زیر نظر شورای اجرایی و دبیر آن صورت می‌گیرد.

 

پیش‌بینی می‌شود مجموعه فرهنگنامه در 26 جلد با نظم الفبایی و با بیش از 5000 مقاله و چندین‌هزار نقشه، تصویر و نمودار رنگی از سوی شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه منتشر شود.

 

تألیف، ویرایش، تهیه تصویر، آماده‌سازی جلدهای گوناگون، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای داوطلبان جدید، همکاری و بازآموزی اعضای قدیمی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، نشست‌های مشورتی با مشاوران نوجوان، تهیه آرشیو تصویر، خدمات کتابخانه‌یی، تهیه و تدوین منابع آموزشی و ترویجی، ترویج فرهنگنامه در مدرسه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و نیز شرکت در نمایشگاه‌های کتاب از فعالیت‌های فرهنگنامه است.

 

تاکنون جایزه‌های کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1377)، ترویج علم ایران (1379) و بهترین مقاله‌های دینی در دایرةالمعارف‌ها (1383) به «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» اعطا شده است.