کد خبر: 14761
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 ارديبهشت 1393 - 14:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

130 نهاد و موسسه علمی و پژوهشی بن کتاب دریافت می کنند

      مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در مرحله دوم حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 130 موسسه و نهاد علمی به منظور پرداخت بن کتاب انتخاب شده‌اند.
130 نهاد و موسسه علمی و پژوهشی بن کتاب دریافت می کنند

 

 

به گزارش لیزنا، همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز پرداخت بن کتاب به نهادها و موسسات علمی و پژوهشی خبر داد و افزود:‌ در اسفند سال گذشته فراخوان تقاضای نهادها و موسسات علمی و پژوهشی برای دریافت بن کتاب منتشر شد و  تا تاریخ 25 فروردین  سال جاری 270 نهاد و موسه پژوهشی برای دریافت بن کتاب ثبت نام کردند.

 

وی ادامه داد: پس از دریافت درخواست‌ها اقدام به پالایش لیست کردیم و تعدادی از درخواست کنندگان به دلیل نداشتن شرایط لازم از لیست حذف شدند و در مجموع 130 نهاد و موسسه علمی و پژوهشی واجد شرایط شناخته شدند. 

 

امیرزاده درباره شرایط دریافت بن کتاب از سوی این نهادها گفت: موسسات انتخاب شده در ابتدا آورده‌های مالی خود را در اختیار وزارتخانه قرار می‌دهند و بر اساس آن نیز میزان حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص خواهد شد و بین 5 تا 30 درصد به آن‌ها تخفیف  داده می‌شود. همه این موارد مشمول آن است که در ابتدا سهم آورده خود را ارایه کنند.

 

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی درباره حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: این اقدام بر اساس دستورالعمل در 3 سطح حمایتی انجام می‌شود. اولین رویکرد ما حمایت از مراکز دانشگاهی و اساتید و دانشجویان است. دومین رویکرد وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی نیز حمایت از کتابخانه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی است و در سومین سطح نیز موسسات خصوصی و غیر دولتی قرار دارند. 

 

بر اساس اعلام ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیر زاده تصریح کرد: رویکرد اصلی وزارتخانه حمایت از دانشجو و مصرف کننده اصلی کتاب است و فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌ایم. همچنین به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان و متقاضیان کتاب نیازمند حمایت‌های بیشتر نهادها و موسسات هستیم.

 

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: