جلسه نهایی انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه برگزار می‌شود

 

به گزارش لیزنا، «ابوالفضل عربشاهی»، گفت: جلسه تکمیلی روند انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه، ساعت 15 روز سه شنبه 16 اردیبهشت در کمیته انتخاب غرفه‌های برتر از بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب و با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف نمایشگاه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این جلسه، روند انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه و غرفه‌هایی را که مرحله پیمایش را گذرانده‌اند، تکمیل می‌کنیم. هر نماینده نامزد بخش‌هایی از ناشران داخلی، بین‌الملل، نشر الکترونیک، غرفه‌های برتر حجاب و عفاف را به این کمیته معرفی می‌کند.

 

عربشاهی تصریح کرد: روند بررسی‌ها بر اساس شیوه‌نامه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب است که به تصویب ریاست نمایشگاه و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.

 

به گفته وی، غرفه‌های برتر باید بالاترین امتیازهای ایجابی شامل طراحی جذاب و خلاقانه در فضای غرفه، پایبندی به ضوابط مقررات نمایشگاه، فعالیت‌ها و برنامه‌ها، غرفه‌آرایی و چیدمان کتاب و بالاترین امتیاز سلبی از جمله نداشتن تخلف را کسب کنند.

 

عربشاهی با بیان اینکه بخش‌ها با همکاری تشکل‌های حوزه نشر اقدام به معرفی غرفه‌های برتر می‌کنند، گفت: نمایندگان اولیه برای انتخاب نهایی از سوی بخش‌ها به هیات ژوری معرفی می‌شوند و در این جلسه 12 غرفه برتر برای انتخاب نهایی مشخص خواهند شد.

 

مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر تصریح کرد: در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 12 غرفه به عنوان غرفه برتر انتخاب خواهند شد. این غرفه‌ها در 4 حوزه از جمله بخش ناشران داخلی (شامل 4 غرفه ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و آموزشی)، بخش بین‌الملل (شامل 3 غرفه ناشران کتب عربی، انگلیسی و فرانسه)، بخش نشر دیجیتال (شامل 2 غرفه ناشران داخلی و خارجی) و نیز 3 غرفه در حوزه حجاب و عفاف اسلامی شامل بخش داخلی، بین‌الملل و نشر دیجیتال انتخاب می‌شوند.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست