کد خبر: 14943
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1393 - 14:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

ضرورت ایجاد فضای باز برای فعالیت ناشران در چارچوب قانون

      وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد ما در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ایجاد فضایی باز برای فعالیت ناشران و عرضه کتاب‌ها در چارچوب قانون است.
ضرورت ایجاد فضای باز برای فعالیت ناشران در چارچوب قانون

 

به گزارش لیزنا، «علی جنتی»  اظهار کرد: ما در این دوره هیچ ممنوعیتی برای حضور ناشران ایجاد نکردیم و همه ناشرانی که کتاب‌های مجاز برای عرضه داشتند در این رویداد حضور پیدا کردند. البته عموم ناشران کتاب‌هایی را عرضه می‌کنند و یا درخواست عرضه آنها در نمایشگاه کتاب را دارند که همگی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای انتشار دریافت کرده اند و ما درخواستی غیرقانونی در این زمینه نداشتیم.

 

وی افزود: امسال در حوزه کتاب و نشر فضایی باز شده که کتاب‌ها با دید مثبت بررسی می‌شوند و ما نیز تمام سعی خود را می‌کنیم که از آثار خرده گیری نکرده و تنها براساس قانون آنها را بررسی کنیم و فکر می‌کنم بیشترین حمایتی که می‌توانستیم را در این زمینه انجام دادیم.

 

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری کتاب‌هایی با ارزش دینی، ملی و یا ادبی بالا در زمینه‌های مختلف است.

 

وی در این باره توضیح داد: در گذشته دولت با تامین کاغذ از ناشران حمایت می‌کرد اما امروز حمایت‌ها به گونه‌ای است که ما آثار با ارزش را خریداری کرده و برای کتابخانه‌های عمومی یا اهدا به مقامات خارجی استفاده می‌کنیم، زیرا این آثار می‌تواند معرف فرهنگ ایرانی اسلامی ما باشد.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: