ضرورت ایجاد فضای باز برای فعالیت ناشران در چارچوب قانون

 

به گزارش لیزنا، «علی جنتی»  اظهار کرد: ما در این دوره هیچ ممنوعیتی برای حضور ناشران ایجاد نکردیم و همه ناشرانی که کتاب‌های مجاز برای عرضه داشتند در این رویداد حضور پیدا کردند. البته عموم ناشران کتاب‌هایی را عرضه می‌کنند و یا درخواست عرضه آنها در نمایشگاه کتاب را دارند که همگی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای انتشار دریافت کرده اند و ما درخواستی غیرقانونی در این زمینه نداشتیم.

 

وی افزود: امسال در حوزه کتاب و نشر فضایی باز شده که کتاب‌ها با دید مثبت بررسی می‌شوند و ما نیز تمام سعی خود را می‌کنیم که از آثار خرده گیری نکرده و تنها براساس قانون آنها را بررسی کنیم و فکر می‌کنم بیشترین حمایتی که می‌توانستیم را در این زمینه انجام دادیم.

 

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری کتاب‌هایی با ارزش دینی، ملی و یا ادبی بالا در زمینه‌های مختلف است.

 

وی در این باره توضیح داد: در گذشته دولت با تامین کاغذ از ناشران حمایت می‌کرد اما امروز حمایت‌ها به گونه‌ای است که ما آثار با ارزش را خریداری کرده و برای کتابخانه‌های عمومی یا اهدا به مقامات خارجی استفاده می‌کنیم، زیرا این آثار می‌تواند معرف فرهنگ ایرانی اسلامی ما باشد.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.