کد خبر: 23939
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1395 - 17:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

از برنامه‌ها عقب ماندیم

«حسین صفری» با ارائه توضیحاتی درباره مشکلات و نواقص موجود در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در حوزه زیرساخت ها ما قبلا در مصلی این تجربه را داشتیم که کارگاه ها همزمان در نمایشگاه فعال باشند، اما چون پروژه شهرآفتاب خیلی سنگین بود، از برنامه ها عقب ماندیم.
از برنامه‌ها عقب ماندیم

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، پنجشنبه (16 اردیبهشت 1395) و در دومین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در شهرآفتاب، نشست خبری حسین صفری، مدیر کمیته رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

 

وی در ابتدا به برخی از مشکلات نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در جانمایی ها پیش از افتتاح نمایشگاه به خاطر باد معروف شهریار بود که به ما اجازه نمی داد ایستگاه های اطلاع رسانی، امانات و استراحتگاه ها را به درستی جانمایی کنیم. در حوزه زیرساخت ها ما قبلا در مصلی این تجربه را داشتیم که کارگاه ها همزمان در نمایشگاه فعال باشند، اما چون پروژه شهرآفتاب خیلی سنگین بود، از برنامه ها عقب ماندیم.

 

صفری افزود: مطابق با پیش بینی  ها، این نمایشگاه به چهار هزار کارتخوان احتیاج داشت که تا دیروز 1795 دستگاه کارتخوان تحویل غرفه ها شده است و امروز پیگیری می کنیم که بقیه دستگاه های کارتخوان به غرفه داران تحویل داده شود. همچنین تاکنون 1500 خط تلفن در بستر فیبرنوری در نمایشگاه وصل شده و بخش های مختلف نمایشگاه اینترنت دارند.

 

مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب تهران درباره نحوه تردد بازدیدکنندگان و امکانات رفاهی درنظر گرفته شده، بیان کرد: در حال حاضر 250 دستگاه ون و 10 دستگاه اتوبوس در انتقال بازدیدکنندگان از ایستگاه شاهد خط یک مترو در حال فعالیت هستند. همچنین در فضای نمایشگاه نیز 50 دستگاه شاتل کار انتقال بازدیدکنندگان را به سالن های نمایشگاه انجام می دهند که قرار است این تعداد به 100 دستگاه افزایش پیدا کند. بحث مربوط به ترافیک را در جلسات مختلف و با حضور مدیران ارشد راهور، شهرداری و ارشاد بررسی و آسیب شناسی می کنیم و برای مشکلات ترافیکی تیم هایی تشکیل شده است.

 

وی درباره توزیع نشدن نقشه و نارسایی های ایستگاه های اطلاع رسانی نیز گفت:  در بحث مربوط به توزیع نقشه از آنجایی که جانمایی ها در بخش های مختلف نمایشگاه کامل نشده بود تا آخرین لحظه مجبور بودیم که صبر کنیم.

 

صفری همچنین درباره غرفه های خالی مانده در سالن های ناشران اظهار داشت: قرار است غرفه های خالی مانده را با غرفه های ناشران بازمانده از نمایشگاه جایگزین کنیم.

 

مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب تهران درباره مشکلات برق و دستگاه های کارتخوان در سالن های کودک توضیح داد: در سالن های بخش کودک و نوجوان، برق داریم و دستگاه های کارتخوان وصل شده است اما برای کنترل بار مصرفی نمایشگاه یک سقف آمپراژ در نظر گرفته ایم. بنابراین اگر هر بخش بیش از میزان در نظر گرفته شده برق مصرف کند سیستم های امنیتی به ما هشدار می دهند تا دچار اتفاق خاصی نشویم. نمایشگاه از یک توزیع برق مناسب برخوردار است، اما چون این سیستم ها قبل از آغاز به کار تست نشده بودند ما برای امنیت بیشتر سیستم های هشداردهنده را تعبیه کرده ایم تا اگر نقصی وجود داشت به ما هشدار دهد.

 

صفری درباره تعداد دقیق پارکینگ های نمایشگاه گفت: در حال حاضر برای 7500 دستگاه خودروی شخصی پارکینگ در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه برای مجموعه اتوبوس های شهرستانی نیز در ضلع شمالی حرم مطهر امام خمینی (ره) فضایی را برای پارک اتوبوس ها ایجاد کرده ایم. همچنین جای 3000 پارک خودرو به غرفه داران، 1000 پارکینگ به سازمان ها، عوامل اجرایی و نهادها و نزدیک به 200 جای پارک برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب تهران درباره افتتاح حساب برای ناشران در بانک شهر بدون هماهنگی با خود ناشران گفت: افتتاح حساب ها به خاطر سرعت در روند کارها صورت گرفت و این افتتاح حساب به صورت گروهی انجام شد؛ یعنی اطلاعاتی که ما از ناشران داشتیم به صورت گروهی برای بانک شهر ارسال کردیم و بانک شهر برای آن ها حساب هایی افتتاح کرد اما این افتتاح حساب گروهی یکسری مشکلات ایجاد کرد. مثلا برای رئیس دانشگاه فلان شهر حساب باز شده بود در حالی که این حساب باید به انتشارات آن دانشگاه تعلق می گرفت. این موارد در حدود 650 ناشر را شامل می شد که از این تعداد تا الان نزدیک به 520 فقره آن جابه جایی حساب صورت گرفته است و دستگاه های کارتخوان به آن ها تعلق گرفته است و بقیه هم در حال پیگیری هستیم تا کارها هر چه سریع تر انجام شود.

 

او در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا در مدیریت نمایشگاه کتاب بین مسئولان شهرآفتاب و مدیران نمایشگاه کتاب که از وزارت ارشاد آمده اند ناهماهنگی یا درگیری وجود دارد؟ گفت: ما هیچ درگیری با مجموعه شهرداری نداریم و همه کارها طبق توافق در یک کارگروه پیش می رود.

 

او توضیح داد: امسال به دلیل اینکه مجموعه شهرآفتاب هنوز تازه است نیاز بود که ما از زیرساخت ها مطلع باشیم بنابراین پیشنهاد شد که یک کارگروه مشترک با حضور مجموعه مدیران اجرایی نمایشگاه و مدیران مجموعه بهره برداری نمایشگاه شکل بگیرد تا همه مشکلاتی که بوجود می آید در این کارگروه حل شود. به همین خاطر عمده پست های برق  در اختیار ما گذاشته شده است و در برخی از موارد به صورت مشترک عمل می شود.

 

مدیر کمیته رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درپایان ضمن اشاره به توافق میان شهرداری و وزارت ارشاد برای انجام کارهای نمایشگاه در قالب یک کارگروه، درباره اسکان بازدیدکنندگان شهرستانی در شهرآفتاب نیز گفت: ما تا به حال 2800 دانشجو و طلبه را در مهمانسرای بهشت زهرا (س) به صورت رایگان اسکان داده ایم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: