کد خبر: 24590
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 خرداد 1395 - 15:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

با برگزاری جلسات شورای ارزیابی 

نقشه راه سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران ترسیم می‌شود

منبع : لیزنا
 سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برگزاری این جلسات نظارت و ارزیابی نمایشگاه می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.
نقشه راه سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران ترسیم می‌شود

  به گزارش لیزنا، نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه (31 خردادماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

 در نخستین جلسه بررسی و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  که به همت شواری نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شد، همایون امیرزاده، نیکنام حسین پور، محمود آموزگار، امیرمسعود شهرام نیا، محسن عموشاهی و ابراهیم حیدری حضور داشتند.

 

سید عباس صالحی با اشاره به اهمیت برگزاری سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور قدرتمند در برپایی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران و رفع نواقص دوره‌های گذشته، برگزاری جلسات ارزیابی را بسیار جدی می‌کند. برگزاری این جلسات می‌تواند به راهکارهایی به منظور اجتناب از برخی از خطاها منجر شود و مسیر نمایشگاه آینده را مشخص کند.

 معاون امور فرهنگی استفاده از منابع مختلف در برگزاری این جلسات را ضروری خواند و عنوان کرد: برای طراحی چنین نقشه راهی نیاز به برخی مصالح است که  اسناد بالادستی نمایشگاه (مصوبات شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه)، استفاده از نتایج قابل استفاده برخی از نظرسنجی‌های انجام شده، بررسی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه از منظر رسانه‌ها و گزارش کارگروه‌های نظارت از جمله این مصالح هستند.

 وی ادامه داد: این موارد منابع اصلی برای برپایی این جلسات هستند که باید هر چه سریع تر از طریق دبیرخانه جمع آوری شوند و به اعضا شورا ارایه شوند.

 

صالحی اظهار داشت:  این جلسات به صورت موضوع محوری برگزار خواهند شد و به صورت موضوعی بخش‌های مختلف نمایشگاه را  بررسی خواهند کرد. بر این اساس مناسب است در جلسه اول موضوعات مهم که نیاز به ارزیابی و بررسی دارد مشخص و درباره هر موضوع با حضور مهمانان و کارشناسان خاص آن بحث شود تا ایرادها و اشکالات تعیین شوند.

 

 یارانه‌های نمایشگاه، بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران، هویت بصری نمایشگاه کتاب و چابک سازی ساختار نمایشگاه به عنوان موضوعات مورد بررسی جلسات آینده این شورا مشخص شدند.  

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: