کد خبر: 25461
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 مهر 1395 - 10:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

حاشیه های اولین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت

منبع : لیزنا
 نمایشگاه کتاب فرانکفورت با یک هیئت اندونزی از نویسندگان، ناشران و معماران و طراحان  مطرح دنیا با بیش از 7100 شرکت کننده از 100 کشور آغاز به کار کرد.
حاشیه های اولین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت

  به گزارش خبرنگار لیزنا، در ساعت‌های افتتاح رسمی نمایشگاه قبل از پذیرش عموم بازدیدکنندگان، پادشاه هلند و پادشاه و ملکه بلژیک حضور داشتند و به همراه مقامات سیاسی دو کشوراز نمایشگاه دیدن کردند.

 در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت شب گذشته رییس پارلمان اروپا در سخنانی، با یادکردن و تمرکز بر نام "اصلی اردوغان" نویسنده زن ترکیه‌ای که از چندی پس از  کودتای اخیر در این کشور زندانی شده، به دولت ترکیه توصیه کرد که در مواضع و رفتار خود تجدید نظر کند.

عضو کمیته راهبری ملی، گفت: موانع اداری مانند پرداخت برای سفارش بلیط و هتل ها ایجاد عوارض در ساعات اولیه با تداخل همراه بوده است و به زودی برطرف می شود.

بنا به گزارش ها حیدر باقر مدیر خانه چاپ و نشر المیزان، و عضو هیئت اندونزیایی، هنوز موفق به تهیه بلیط نشده اند این در حالی است که قرار است جلسات در نمایشگاه برگزار شود.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان مطرح‌ترین و موثرترین رویداد نمایشگاهی در حوزه کتاب از پایان دهه ۴۰ میلادی و پس از جنگ جهانی دوم تاکنون به طور مرتب برگزار شده است و فرانکفورت از چند روز قبل از آغاز نمایشگاه، به عادت هرساله در این ایام، روزهای شلوغ، گران و بارانی را تجربه می‌کند.این در حالی است که تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه، ایستگاه‌های قطار و سایر وسایل نقلیه و نیز مکان‌های پررفت و آمد سطح شهر بسیار محسوس است.

 گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از صبح امروز پذیرای بازدیدکنندگان است، تا دوم آبان دایر خواهد بود و بازدید از این نمایشگاه در سه روز آغازین، مختص روزنامه‌نگاران، متخصصان و دست‌اندرکاران حوزه نشر است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: