کد خبر: 39558
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 - 22:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

کره جنوبی میهمان نمایشگاه کتاب ایران می شود

منبع : ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
سفیر کره‌جنوبی در ایران ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ی نزدیک، تعاملات فرهنگی بین ایران و کره جنوبی افزایش پیدا کرده و ایران به عنوان میهمان ویژه‌ی نمایشگاه کتاب کره‌جنوبی و کره‌جنوبی به عنوان میهمان ویژه‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بتوانند کتاب‌‌ها و فرهنگ خود را معرفی کنند.
کره جنوبی میهمان نمایشگاه کتاب ایران می شود

 

به گزارش لیزنا، یو جانگ هیان در دیدار با محسن جوادی رئیس سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ایران و کره جنوبی در طول تاریخ دوستان نزدیکی برای هم بوده‌اند و امیدواریم این پیوند سالیان سال ادامه داشته باشد.
وی با تاکید مجدد بر همکاری طولانی مدت ایران و کره‌جنوبی افزود: روابط بین ایران و کره به دوهزار سال قبل یعنی زمانی که ایرانی‌‌ها برای نخستین بار به کره‌جنوبی سفر کردند برمی‌‌گردد و از آن زمان کره‌ای‌‌ها که به نوعی فرهنگشان تحت تاثیر کشور چین بود سعی کردند تا استقلال هویتی خود را به دست آورند. کشور کره در حال حاضر بر استقلال فرهنگی و داشته‌‌های فرهنگی خود بیش از پیش تاکید دارد.
سفیر کره جنوبی در ایران همچنین گفت: به نظر من علاوه بر تمرکز بر روی مسایل اقتصادی باید مسئله‌ی فرهنگی نیز محور فعالیت‌‌های هر دو کشور قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه پاییز امسال برنامه‌‌های فرهنگی متعدد در کره جنوبی برگزار خواهد شد، از هنرمندان کشور ایران خواست تا با حضور در این برنامه‌‌ها و ارتباط گسترده‌تر با فعالان فرهنگی این کشور، زمینه و چشم‌انداز آینده را برای تعاملات بیشتر فراهم سازند.
نمایشگاه کتاب؛ فرصتی برای توسعه‌ی علاقه‌ی فرهنگی مردم ایران و کره‌جنوبی
رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه‌ی فرهنگی بین دو کشور گفت: ارتباطات فرهنگی بین کشور ایران و کره جنوبی به‌خصوص از طریق نسل جوان می‌‌تواند حتی در مناسبات سیاسی و روابط اقتصادی نیز تاثیرگذار باشد و رابطه‌ی بین دو کشور را پایدارتر شود.
محسن جوادی با بیان اینکه فیلم‌‌ها و تولیدات ادبی و هنری کره با اقبال عمومی مواجه شده‌اند، ابراز امیدواری کرد این تقابل دوجانبه شده و هم در حوزه‌ی کتاب و نشر و هم در زمینه‌ی سینما هر دو کشور بتوانند به تبادل آثار بپردازند.
جوادی همچنین از علاقه‌ی بین دو کشور به فعالیت در حوزه‌ی نشر و ادبیات کودک و نوجوان، به عنوان نقطه‌ی عطفی برای همکاری‌‌های مشترک در این زمینه اشاره کرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم نمایشگاه فرصتی برای توسعه‌ی علاقه‌ی فرهنگی مردم دو کشور ایران و کره‌جنوبی باشد.
سی‌ودومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: