کد خبر: 39560
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 - 22:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

امضای قرارداد 20 رایت کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب تهران

منبع : ستاد خبری سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری 80 مذاکره میان ناشران خارجی و ایرانی در رایت سنتر تا پایان هفتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران برای تبادل حق رایت صورت گرفت و از این تعداد 20 رایت کتاب امضا شد.
امضای قرارداد 20 رایت کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب تهران
 
به گزارش لیزنا، احمد شاکری اعلام کرد: تا پایان هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران 80 مذاکره میان ناشران ایرانی و خارجی صورت گرفته و در میان این مذاکرات، 20 اثر به مرحله‌ی قرارداد رسیده‌اند.
 
شاکری اعلام کرد: در این مدت مذاکراتی با ناشران کشورهای چین، افغانستان، عراق، لبنان، عمان، ژاپن، سوریه، پاکستان و کره‌جنوبی صورت گرفته است.
 
وی افزود: همچنین با کشورهای اروپایی از جمله صربستان، ایتالیا، ترکیه، آلمان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان، یونان و اتریش در راستای تبادل حق رایت مذاکراتی انجام شده است.
 
شاکری درباره‌ی حوزه‌های این تبادل گفت: این مذاکرات در حوزه‌‌های کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، گسترش آموزش زبان فارسی، دین، تاریخ و فرهنگ، علوم دانشگاهی، طب سنتی، ادبیات، داستان و زندگی‌نامه بوده است.
 
وی اضافه کرد: همچنین یک تصویرگر ایرانی با هیئت چینی به توافقاتی دست یافته‌ است.
 
مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران در پایان با بیان اینکه ناشران بازار جهانی شامل طرح گرنت، طرح تاپ، آژانس ادبی پل و تماس هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ناشران ایرانی را در بازار جهانی انتشارات طوطی، سوره‌ی مهر، شباویز، بنیاد سعدی، شمع و مه، بنیاد پژوهش‌های قرآنی، انجمن زنان ناشر، انتشارات مدرسه، کامل و هزاره ققنوس تشکیل می‌دهند.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: