بودجه 60 ميليون ريالي خرید برای كتابخانه آكادمي ملي المپيك

 

به گزارش لیزنا به نقل از ایبنا ، شهرزاد كردبچه اظهار داشت: سال گذشته با شركت در نمايشگاه بيست و سوم و همچنين نمايشگاه كتاب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بيش از 290 كتاب لاتين و مرجع براي كتابخانه آكادمي ملي المپيك خريداري كرديم. 

وي ادامه داد: در سال‌هاي اخير عرضه كتاب‌هاي روز دنيا در نمايشگاه كتاب تهران بسيار گسترده و مناسب شده است، به‌طوري كه كتاب‌هاي عرضه شده در بازار جهاني كتاب بلافاصله پس از انتشار در نمايشگاه كتاب تهران ارايه مي‌شوند و اين امر در روند به‌روز شدن اطلاعات حوزه علوم ورزشي تاثير مثبتي خواهد داشت. 

نويسنده حوزه ورزش تصريح كرد: با افزايش قيمت كتاب‌ها به ويژه هزينه تهيه كتاب‌هاي خارجي و لاتين با افزايش 20 ميليون ريالي بودجه نسبت به سال گذشته، پيش‌بيني مي‌شود تعداد كتاب‌هايي كه مي‌توانيم در نمايشگاه24 تهيه كنيم، مانند سال نمايشگاه پيش در حدود 300 كتاب لاتين و تعدادي اثرهاي داخلي خواهد بود. 

وي افزود: تهيه كتاب از سوي آكادمي ملي المپيك روند رو به رشدي داشته و سال گذشته و  سال جاري با نظر‌سنجي‌ از ورزشكاران، مربيان و مراكز مختلف آكادمي با اطلاعات دقيق از نياز كتابخانه، به استقبال نمايشگاه بيست و چهارم خواهيم رفت. 

وي به ويژگي‌هاي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اشاره كرد و گفت: حضور ناشران دانشگاهي و خصوصي در يك فضا از نكات مثبت نمايشگاه است، زيرا اين اين امكان را فراهم مي‌كند تا مخاطبان بتوانند بهترين اثر را انتخاب و تهيه كنند. 

كردبچه اضافه كرد: ناشران خصوصي سرمايه‌گزاري مناسبي در حوزه كتاب‌هاي ورزشي انجام داده‌اند و در سال‌هاي اخير شاهد پيشرفت كمي و كيفي مناسب در اين حوزه از سوي ناشران خصوصي بوده‌ايم. 

وي بيان كرد: كميته ملي المپيك در نمايشگاه 24 غرفه‌اي نخواهد داشت و آثارش از سوي ناشران خصوصي عرضه خواهد شد.

نويسنده و مترجم حوزه ورزش عنوان كرد: سياست‌هاي آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك و همچنين كميته ملي المپيك براي ايجاد فضايي علمي در ورزش‌هاي حرفه‌اي مناسب بوده و اين امر باعث جمع‌آوري بيش از 200 عنوان پايان‌‌نامه درباره ورزش حرفه‌اي تا سال 1386 شده است. 

مسئول كتابخانه آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك با اشاره به فعاليت انتشارات كميته ملي المپيك و پارالمپيك گفت: با وجود شوراي كتاب در سال‌هاي گذشته، حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه تربيت بدني و علوم ورزشي و همچنين دبيركل كميته ملي المپيك در جلسه‌هاي اين شورا و در نهايت انتخاب موضوع‌هاي علمي مورد نظر، شاهد چاپ آثار كاربردي و مناسبي از اين نشر بوده‌ايم. 

وي در پايان با اشاره به اين كه چاپ كتاب در سال‌هاي اخير از سوي نشر كميته ملي المپيك متوقف شده است، تاكيد كرد: اميدوارم با توجه به سياست‌هاي علم‌گرايانه مسوولان، فعاليت دوباره اين انتشارات را با قدرتي افزون شاهد باشيم.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت‌ماه سال‌ جاري در مصلاي امام خميني(ره)‌ برگزار خواهد شد.