کد خبر: 4839
تاریخ انتشار: شنبه, 10 ارديبهشت 1390 - 13:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

شش بيمارستان به ياري نمايشگاه كتاب مي‌آيند

مسئول ستاد پيشگيري از بحران بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از اعلام آمادگي بيش از شش بيمارستان در اطراف مصلي بزرگ امام خميني (ره) و وابسته به دانشگاه شهيد بهشتي براي كمك‌رساني به مصدومان احتمالي نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.  

 

به گزارش لیزنا به نقل از فارس، عباس نبي‌زاده، مسئول ستاد بحران نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، از آمادگي بيش از شش بيمارستان براي كمك‌رساني به مصدومان احتمالي نمايشگاه كتاب تهران خبر داد. 
به گفته وي بيمارستان امام خميني (ره)، بيمارستان عرفان، بيمارستان تجريش و... از جمله اين مراكز به شمار مي‌روند. 
نبي‌زاده همچنين افزود: بيمارستان‌هايي كه به دانشگاه شهيد بهشتي تهران وابسته هستند نيز به منظور درمان مصدومان احتمالي اين نمايشگاه با ستاد بحران همكاري لازم را انجام خواهند داد. 
وي اظهار كرد: هماهنگي لازم با اين بيمارستان‌ها انجام شده است و از فرداي روز سيزدهم ارديبهشت كه نمايشگاه كتاب افتتاح مي‌شود، اورژانس نيز در اين مكان مستقر خواهد شد. 
نبي‌زاده تاكيد كرد: در اين راستا با دانشگاه شهيد بهشتي تهران، وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشكي و كميته بهداشت و درمان سازمان ستاد بحران نيز هماهنگي لازم انجام شده است. 

به منظور كسب آمادگي لازم براي اطفاي حريق در محل نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران كه امسال نيز در مصلي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي‌شود، دوازدهم ارديبهشت ماه در اين مكان مانور اطفاي حريق با حضور گروه‌هاي متعدد آتش نشاني برگزار مي‌شود. 
مانور اطفاي حريق در محل نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران كه مانند سال‌هاي گذشته در مصلي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي‌شود، روز دوازدهم ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد. 
به اين منظور براي رساندن آب به بخش‌هايي مانند شبستان مصلي كه به آب پرفشار براي اطفاي حريق دسترسي ندارد، تانكرهايي از قبل تعبيه شده است تا در صورت لزوم نياز به لوله‌كشي براي اطفاي حريق نباشد. 
اين مانور پيش از آغاز به كار نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و با حضور گروه‌هاي متعددي از ستاد بحران و سازمان آتش نشاني شهر تهران انجام خواهد شد. 

بهروز جعفري گفت: نمايشگاه كتاب تهران فرصتي براي ارائه دستاوردهاي فرهنگي و صنعت نشر ايران طي يك سال است و اين عرضه مستقيم آثار چاپ شده به نوعي باعث رقابت ميان ناشران و نويسندگان مي‌شود. 
دبير كميسون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: در واقع نمايشگاه كتاب تهران بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي كشور است كه با برنامه‌ريزي صحيح بايد امكان هر چه بهتر برگزار شدن آن را فراهم كرد. 
جعفري ادامه داد: بر اساس آمار، نمايشگاه كتاب تهران در مقايسه با نمايشگاه كتاب فرانكفورت و لندن بزرگ‌تر و پر بازديد‌تر است و بنا بر همين اهميت، تلاش هر چه بيشتر ما در قوه مقننه حمايت از برگزاركنندگان و سوق دادن نمايشگاه در مسير توسعه و جهاني شدن با امكانات و ايده‌هاي جديد و ثمربخش است. 
نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي افزود: در روزهاي اخير اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس با معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رياست نمايشگاه جلساتي را برگزار كردند و در جريان برنامه‌ها و روند برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران قرار گرفتند و تمهيدات خاصي براي ارائه خدمات بهتر به دانشجويان در نظر گرفته شد. 
وي در خصوص تاثير نمايشگاه در گسترش صنعت نشر و چرخه اقتصاد نشر گفت: هر چند سبقه و جنبه فرهنگي اين حركت مهم‌ترين هدف مسئولان است، اما نبايد تاثير اين نمايشگاه را در فروش ناشران، تجديد چاپ شدن بسياري از كتاب‌ها و تعامل ناشران داخلي با ناشران بين‌المللي ناديده گرفت. 
بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت ماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مصلاي بزرگ حضرت امام خميني (ره) برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: