نمایشگاه کتاب تهران از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و لندن پربازدیدتر است

به گزارش  لیزنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بهروز جعفری گفت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه دستاوردهای فرهنگی و صنعت نشر ایران طی یک سال است و این امر باعث رقابت میان ناشران و نویسندگان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار، نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه کتاب فرانکفورت و لندن بزرگتر و پر بازدیدتر است و بنا بر این تلاش هر چه بیشتر ما در قوه مقننه حمایت از برگزارکنندگان و سوق دادن نمایشگاه در مسیر توسعه و جهانی شدن با امکانات و ایده‌های جدید و ثمربخش است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و ریاست نمایشگاه جلساتی را برگزار کردند و در جریان برنامه‌ها و روند برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفتند که در آن تمهیدات خاصی برای ارائه خدمات بهتر به دانشجویان در نظر گرفته شد.

جعفری در خصوص تاثیر نمایشگاه در گسترش صنعت نشر و چرخه اقتصاد نشر گفت: هر چند سبقه و جنبه فرهنگی این حرکت مهم‌ترین هدف مسئولان است، اما نباید تاثیر این نمایشگاه را در فروش ناشران، تجدید چاپ شدن بسیاری از کتابها و تعامل ناشران داخلی با ناشران بین‌المللی نادیده گرفت.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.