کد خبر: 4873
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 ارديبهشت 1390 - 15:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

اتخاذ تمهيدات لازم براي بهبود مقاومت سازه‌هاي نمايشگاه كتاب

معاون اجرايي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، گفت:با توجه به وضعيت روز گذشته، نمايشگاه بين‌المللي كتاب اين آمادگي لازم را دارد كه اگر مجدداً باد، طوفان و بارندگي افزايش يافت و ايجاد شد مشكل جدي براي سازه‌ها به وجود نيايد.  

 

به گزارش لیزنا به نقل از فارس ، حميد قبادي، معاون اجرايي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در خصوص اقدامات انجام شده براي برخي از سازه‌ها در فضاي آزاد نمايشگاه، اظهار داشت: خوشبختانه در روز گذشته با توجه به اينكه شدت طوفان و بارندگي بسيار بالا بود، هيچ مشكل جدي در مجموعه نمايشگاه بين‌المللي كتاب مشاهده نشد و به نوعي اساساً هيچ آسيب و خسارتي در سازه‌ها و سالن‌هاي نمايشگاهي وارد نشد. 

وي با بيان اينكه خوشبختانه نمايشگاه از اين فرصت به عنوان يك آزمايش مناسب نهايت بهره را برد و به رفع اشكالات جزئي پرداخت، اضافه كرد: با توجه به وضعيت روز گذشته، نمايشگاه بين‌المللي كتاب اين آمادگي لازم را دارد كه اگر مجدداً باد، طوفان و بارندگي افزايش يافت، مشكل جدي براي سازه‌ها به وجود نيايد، همچنين نهادهاي شهري مرتبط با اين حوزه در نمايشگاه حضور دارند و سالن‌ها به طور مستمر مورد بازديد و كنترل قرار مي‌گيرند و اگر نيازي هم به رفع اشكال باشد از سوي اين نمايندگان مورد تذكر قرار مي‌گيرد. 

قبادي ادامه داد: روز گذشته از سوي سازمان آتش‌نشاني و مديريت بحران بازديدهاي مكرري از نمايشگاه صورت گرفت و خوشبختانه اتفاق نامناسبي رخ نداد، همچنين اميدواريم بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تا روزهاي پاياني با توجه به تمهيداتي كه اتخاذ شده بتواند خدمات خوبي را به مردم ارائه كند. 

وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا ناشران هنوز غرفه‌هاي خود را آماده و مهيا نكرده‌اند، بيان كرد: شب گذشته جلسه فوري با ناشران داخلي برگزار شد كه در اين جلسه نمايندگان انجمن‌ها و تشكل‌ها قول دادند كه موضوع عدم حضور ناشران و چيدمان غرفه‌ها را پيگيري كنند و امروز شاهد آن هستيم كه از ساعت‌هاي شروع به كار نمايشگاه و طبق جدول زمان‌بندي، خيل عظيم كتاب توسط ناشران در غرفه‌ها حضور يافت. 

قبادي افزود: امروز خيل عظيم حضور ناشران با آثارشان به طوري بود كه در بعضي از نقاط داخل نمايشگاه ترافيك ايجاد شده بود و اين امر با همراهي نمايندگان حراست و انتظامات مديريت شد و خوشبختانه اكثر ناشران در سالن‌ها با سرعت در حال تكميل و چيدمان كتاب هستند. 

معاون اجرايي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در خصوص نقل و انتقال علاقه‌مندان به خريد و مطالعه كتاب، عنوان كرد: همكاران در حمل و نقل شهري مساعدت خود را براي كمك‌رساني به ستاد برگزاري نمايشگاه اعلام كردند كه از هيچ گونه خدماتي كه مورد نياز نمايشگاه باشد دريغ نكنند. 

وي اضافه كرد: از بازديدكنندگان خواهشمندم براي بازديد از بيست و چهارمين نمايشگاه بن‌المللي كتاب حتماً از وسيله حمل و نقل عمومي استفاده كنند، همچنين مترو بهترين وسيله‌اي است كه مردم مي‌توانند از آن استفاده كرده و وارد نمايشگاه شوند. 

قبادي ادامه داد: پايانه‌هاي اتوبوس‌راني به تعداد كافي در سطح شهر تهران و يك پايانه مستقل در نمايشگاه پيش‌بيني شده و بر آورد ما اين است كه بخش قابل توجهي از بازديدكنندگان از حمل و نقل عمومي استفاده كنند و همكاران در اين زمينه قول داده تا در صورت نيازپيش‌بيني شده تسهيلات افزايش پيدا كند و هيچ مشكلي در رابطه با مسئله اتوبوس رخ ندهد. 
وي تصريح كرد: مسئولان مترو براي عدم ازدهام قول اعزام قطار فوق‌العاده براي خطوط مترو كه به نمايشگاه منتهي مي‌شوند را داده‌اند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: