کد خبر: 5018
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 ارديبهشت 1390 - 12:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

اخذ اجاره کارتخوان‌ها از ناشران و سود 100 میلیونی بانک و مخابرات

امسال و در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اولین بار از ناشران حاضر در نمایشگاه بابت استفاده از دستگاه‌های کارتخوان وجه نقد دریافت شده است.  

 

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، مسئولان بانک صادرات برای در اختیار گذاشتن بیش از 3000 دستگاه کارتخوان و مسئولان شرکت مخابرات نیز بابت نصب این دستگاه‌ها از حدود 2400 ناشری که در نمایشگاه کتاب حضور دارند، پول دریافت کرده‌اند.

مسئولان مربوطه در این دو دستگاه اجرایی همکار در برگزاری نمایشگاه چند روز پیش از آغاز آن توانسته‌اند مسئله اخذ وجه نقد را به برگزارکنندگان نمایشگاه تحمیل کنند و به این ترتیب امسال برای اولین بار ناشران حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مجبور به پرداخت هزینه بابت استفاده از دستگاه‌های کارتخوان شده‌اند.

این مبلغ برای هر دستگاه کارتخوان در نمایشگاه 25 هزار تومان است و با توجه به نصب بیش از 3000 دستگاه کارتخوان در نمایشگاه، شرکت مخابرات و بانک صادرات از این راه بالغ بر 100 میلیون تومان سود برده‌اند.

این در حالی است که در زمان تحویل غرفه به ناشران تاکید شده که باید نهایت دقت را در استفاده از این دستگاه‌ها به خرج دهند و در صورت بروز نقص فنی در عملکرد دستگاه‌های کارتخوان، پس از پایان نمایشگاه با این دسته از ناشران تسویه حسابی صورت نخواهد گرفت و اجازه ترک مصلی هم به آنها داده نخواهد شد.

دریافت هزینه اجاره 10 روزه دستگاه‌های کارتخوان از ناشران برای اولین بار در نمایشگاه کتاب در حالی صورت می‌گیرد که برخی از ناشران با توجه به میزان فروششان مجبور به نصب دستگاه‌های متعدد هستند؛ به عنوان مثال ناشری که 10 دستگاه کارتخوان در غرفه‌اش نصب کرده، باید بابت این کار 250 هزار تومان بپردازد.

پیشتر هیچ یک از مسئولان اجرایی نمایشگاه کتاب و یا مسئولان بانک صادرات و شرکت مخابرات در این مورد اطلاع‌رسانی نکرده بودند و تا این لحظه هم هیچ اظهار نظری در این خصوص نکرده‌اند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: