کد خبر: 18318
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1393 - 11:30

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

جشن آغاز سال جهانی نور در ایران

      رییس ستاد ملی سال جهانی نور در ایران با اشاره به اینکه یونسکو سال 2015 را سال جهانی نور و فناوری های نورانی نامگذاری کرده است گفت: به مناسبت آغاز سال جهانی نور در ایران آیین جشنی همزمان با 12 بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
جشن آغاز سال جهانی نور در ایران

 

 

به گزارش لیزنا، حبیب تجلی افزود: معرفی کاربردهای نور و فناوری های آن، ارایه راهکارهای مناسب برای استفاده بهینه از نور و ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این زمینه از مهمترین اهداف این برنامه است.



وی برجسته کردن اهمیت نور و تکنولوژی های اپتیکی در زندگی ساکنین زمین را از مهمترین هدف نامگذاری سال 2015 اعلام و اظهار کرد: یونسکو برای پاسخگویی به سوال های جامعه جهانی در مورد اینکه تکنولوژی نوری چه قدم های موثری را در راه تلاش های انسان برای تامین انرژی، تحصیلات، کشاورزی، اقتصاد و سلامت برداشته و چه راه حل هایی را پیشنهاد می کند، اقدام به نامگذاری امسال کرده است.



رییس ستاد ملی سال جهانی نور در ایران از تشکیل ستاد ملی سال جهانی نور در ایران خبر داد و اظهار کرد: ستاد اجرایی این مجموعه در تمامی استان های کشور تشکیل شده است و این ستادها برنامه های متنوعی در این زمینه اجرا خواهند کرد.



وی برگزاری سمینار آموزشی، برپایی کنفرانس های علمی مرتبط با اپتیک و لیزر ، تلاش برای آغاز پروژه های پیشرفته در زمینه های مرتبط با نور و معرفی افراد و واحدهای خصوصی فعال در این حوزه را از جمله اقدامات این ستاد ملی برشمرد. 



تجلی به کاربردهای فراوان نور در حوزه های مختلف از جمله صنعت و پزشکی اشاره کرد و گفت: لیزر از تقسیمات نور است و کشور با بهره گیری از توان و ظرفیت محققان به پیشرفت هایی در این زمینه دست یافته است.



کشور با سعی و تلاش محققان در حوزه لیزر اعم از صنعت و پزشکی به پیشرفت های خوبی دست یافت و حدود 40 دستگاه لیزر در این دو بخش در دومین نمایشگاه دستاوردهای لیزر که اواخر ماه گذشته برگزارشده، رونمایی شده است.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: