کد خبر: 24564
تاریخ انتشار: جمعه, 28 خرداد 1395 - 14:55

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

گوگل به اتهام سرقت پتنت اسپیس‌دیتا در پروژه Loon دادگاهی می شود

منبع : زومیت
یکی از پروژه‌های گوگل که در سال‌های اخیر نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده، پروژه‌ی Loon است که حال با مشکلاتی روبرو شده است، چراکه کمپانی Space Data که در آریزونا مستقر است، شکایتی را علیه گوگل به دلیل سواستفاده از پتنت‌های این کمپانی به دادگاه برده‌اند.
گوگل به اتهام سرقت پتنت اسپیس‌دیتا در پروژه Loon دادگاهی می شود

 

به گزارش لیزنا، پروژه‌ی لون شامل بالون‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان شبکه‌‌ای بی‌سیم را با استفاده از بالون‌ها ایجاد کرد که به مناطقی روی زمین که دسترسی به شبکه‌ی ارتباطی سیمی سریع ندارند، سرویس دهد. اسپیس دیتا تنها کمپانی توسعه‌دهنده‌ی شبکه‌های بی سیم توسط بالون‌ها است که مشتریانی چون کمپانی‌های نفتی و نیروهای نظامی آمریکا دارد.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اسپیس دیتا و گوگل در سال ۲۰۰۷ میلادی توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند تا با یکدیگر همکاری کنند، هرچند شایعاتی نیز مبنی بر تصاحب این کمپانی مطرح بوده است. اسپیس دیتا در دادخواست خود به این موضوع اشاره کرده که طی همکاری کوتاه مدت با گوگل، اطلاعات حساس مربوط به فناوری خود را به گوگل انتقال داده است.

براساس مدارک ارائه شده توسط اسپیس دیتا، لری پیج و سرگئی برین، بنیان‌گذاران گوگل در ۱۵ فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی دیداری را از دفتر این کمپانی به عمل آورده‌اند که طی بازدید با فناوری‌های اسپیس دیتا آشنا شده‌اند. اطلاعات ارائه شده که شامل تصاویری از این بازدید است، نشان از این دارد که در این دیدار، بنیان‌گذاران گوگل با بالون‌های اسپیس دیتا نیز آشنا شده و از عملکرد آن‌ها آگاه شده‌اند.

در ۲۴ فوریه همان سال، ایمیلی از سوی یکی از کارکنان گوگل به دست اسپیس دیتا رسیده که در آن از عدم ادامه‌ی مذارکات با اسپیس دیتا پرده برداشته شده است. در این ایمیل به این موضع اشاره شده که گوگل دیگر علاقه‌ای به ادامه‌ی مذاکرات با اسپیس دیتا ندارد. براساس دادخواست ارائه شده، به نظر می‌رسد گوگل این سیاست را به علت گفتگوی اسپیس دیتا با وال استریت ژورنال در مورد کسب و کار این کمپانی در پیش گرفته است. وال استریت ژورنال در تاریخ ۲۰ فوریه سال ۲۰۰۸، گزارشی را منتشر کرده بود که در آن به فعالیت‌های اسپیس‌دیتا و برنامه‌های این کمپانی برای ایجاد شبکه‌ی هوایی پرداخته بود. در این گزارش همچنین از طرف یک منبع آگاه شایعاتی در مورد احتمال همکاری یا تصاحب اسپیس دیتا توسط گوگل مطرح شده بود.

به نظر می‌رسد پس از قطع همکاری با اسپیس دیتا، گوگل به تنهایی سنگ بنای پروژه‌ی لون را بنا کرده و خود بصورت مستقل اقدام به پیاده کردن ایده ی ایجاد شبکه‌ی هوایی کرده است. اسپیس دیتا مدعی شده که پس از علنی شدن اجرای پروژه‌ی لون، موقعیت این کمپانی در میان مشتریان احتمالی، شرکا و سرمایه‌گذارانش به خطر افتاده است.

اسپیس دیتا از دادگاه خواسته تا مانع فعالیت‌های گوگل در خصوص پروژه‌ی لون شده و جریمه‌ی سنگینی را به دلیل سرقت اطلاعات و ایده‌ی این کمپانی متوجه گوگل کند.

 

باید دید که رای دادگاه به نفع کدام کمپانی سنگینی خواهد کرد؟

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: