کد خبر: 24876
تاریخ انتشار: شنبه, 09 مرداد 1395 - 11:10

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

واقع گرایی در تولید تصاویر کامپیوتری/تحولی نوین در گرافیک آثار هنری

منبع : لیزنا
محققان با کمک فناوری نوین توانستند نمایش تصاویر اجسام سه بعدی را برروی صفحهٔ نمایشگر دو بعدی با وضوح بالاتری به نمایش بگذارند.
واقع گرایی در تولید تصاویر کامپیوتری/تحولی نوین در گرافیک آثار هنری

 

به گزارش لیزنا، دنیای مجازی می‌تواند هر چیزی باشد، یک فیلم پویانمایی یا یک بازی ویدیویی ولی قوانین فیزیکی موجود در دنیای واقعی باید تا حدودی بر روی آن اعمال شود تا دنیای مجازی را به دنیای واقعی نزدیک کند که در عمل این کار توسط فرایندی به‌نام رندرینگ(گرافیک رایانه ای) صورت می‌پذیرد اما محققان توانستند تا با پیروی از یک الگوریتم ساده مشکل گرافیکی آثار هنری را برطرف کنند.

 

در گذشته متخصصان گرافیک کامپیوتری با مشکل گرافیک آثار هنری پر جاذبه روبرو بودند و گاهی روزها زمان می برد تا این مشکل برطرف شود و به مراتب  این کار برای محققان الگوریتم گرافیک سخت تر بود زیرا نه تنها مدل های نور منعکس شده از سطوح پیچیده مانند آب، شیشه، چرم و فلزباید برطرف می شد بلکه باید انتقال تصاویردر حدود 100 برابر سریع تر از سیستم های فنآوری های فعلی انجام می گرفت.

 

بر اساس گزارش گیزمگ، این الگوریتم توسط پروفسور راوی رامامورتی و همکارانش در دانشگاه های کالیفرنیا، سن دیگو، برکلی، کرنل و اتودسک توسعه یافت که به دلیل تجزیه هر پیکسل در یک سطح ناهموار به هزاران ماکروسطح از نتایج بسیار واقعی تری برخودار است.

 

هر ماکروسطح مانند یک آینه صاف کوچک عمل می کند که نور را در یک جهت خاص منعکس می کند. در مجموع ده ها هزار از این آینه های کوچک می توانند به تولید یک تصویر بسیار واقعی از سطوح مختلف ماکروسطح کمک کند، اما پردازش آنها با دقت میزان غیرعملی تقسیم بندی ها انجام می گیرد. این سیستم محاسبات ضروری یک فاکتور از 100 را کاهش می دهد و تنها در حدود 40 درصد سخت افزار تکمیلی نسبت به روش های ساده سطح صاف نیاز دارد.

نقطه شروع کار محققان، محاسبات هر ماکروسطح است که به اصطلاح "بردار نرمال" نامیده می شود که در یک خط عمود بر سطح جانبی قرار دارد. محققان با کمک این بردار می توانند دقیقاً محلی که نور منعکس خواهد شد را پیش بینی کنند.

  

دانشمندان نقاطی در ماکروسطح ها که می تواند نور را منعکس کنند را مشخص می کنند که در خط زاویه نور ورودی و بردار نرمال جانبی وجود ندارد. 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: