طراحی عینکی جدید برای مطالعه و تماشای تلویزیون

 به گزارش لیزنا،  ضعیف شدن چشم‌ها و نیاز به عینک مسئله‌ای است که افراد بسیاری (به خصوص افراد میانسال) را به خود درگیر می‌کند. ضعیف شدن چشم زندگی روزمره و انجام کارهایی مثل خواندن متون روزنامه یا کارهای ظریف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

از طرف دیگر، بسیاری حمل کردن عینک را کار دشواری می‌دانند و معتقدند افراد عینکی در انجام برخی از فعالیت‌ها (مثل ورزش کردن) ناکارآمد ظاهر می‌شوند.

حال، یک شرکت انگلیسی راه‌حلی ارائه کرده است که می‌تواند برخی از این مشکلات را برطرف کند. این شرکت عینک‌هایی به نام "آی جاستر" (Eyejuster) طراحی کرده است که کنار دسته آن پیچ تنظیم عدسی وجود دارد. با این پیچ مدور کوچک می‌توان فوکوس عدسی را به راحتی تغییر داد و اشیای ریز را به وضوح رویت کرد.

عینک‌های "آی‌جاستر" دارای دو لنز هستند که به صورت موازی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. با چرخاندن پیچ کنار دسته عینک، دو شیشه موازی کنار یکدیگر سر می خورند و کانون عدسی را کم و زیاد می‌کنند.

"اوون ریدینگ"، سازنده این عینک می‌گوید: افراد عینکی عمدتاً مجبورند از چند نوع عینک با نمره‌های مختلف استفاده کنند. برای مثال ممکن است هنگام استفاده از کامپیوتر از عینک‌های دارای نمره 1+ و برای خواندن کتاب از عینک‌های دارای نمره 2+ استفاده کنند.

وی ادامه می دهد: با استفاده از عینک‌های قابل تنظیم آی جاستر می توان دامنه وسیعی از عینک‌های دارای نسخه صفر تا 3+ را به صورت یک پکیج پوشش داد و افراد با آن می توانند در حالت خوابیده و بدون نیاز به بلند کردن سر به خواندن کتاب بپردازند. 

 

قیمت 70 دلار برای این عینک‌ها در نظر گرفته شده و قرار است این محصول در وبسایت شرکت به فروش برسد.

 

گفتنی است ایده عینک‌های دارای فوکوس متغیر از سال 1960 در جریان بوده و این اولین باری است که از مفهوم شیشه‌های موازی برای تغییر تمرکز بصری عینک استفاده شده است.