کد خبر: 25098
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 شهریور 1395 - 09:00

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

طراحی هدفون با صدای سه بعدی

منبع : newatlas
محققان هدفونی طراحی کردند که صداها را به صورت 3 بعدی پخش می کند.
طراحی هدفون با صدای سه بعدی

 به گزارش لیزنا، «هدفون شورش (Rebellion)» که با نرم‌افزاری ویژه همراه است با اضافه کردن یک بعد به صدا روی گوشی هوشمند یا رایانه نصب شده و با استفاده از آن می‌توان به فایل‌های مختلف صوتی گوش داد، فیلم تماشا کرد یا بازی‌های مختلف را انجام داد. در همه این موارد، صدای سه‌بعدی حس بودن در محل را برای کاربر ایجاد می کند.

 

 صدای سه‌بعدی یکی از فناوری‌های پیشرفته است و وقتی به صدای ضبط شده با این فناوری گوش می‌دهیم به نوعی در خود محل حضور داریم. زمانی که افراد فیلمی با صدای دالبی تماشا می کنند به خوبی تفاوت آن را با دیگر اصوات معمولی و خانگی حس کرده و بلندگوی استریو قدرت پخش صدا را به مخاطبان عرضه می کند.

هدفون شورش تجربه حضور در فیلم و یا تئاتر را به افراد نشان داده و ترکیب صداها در این وسیله به صورت کاملا استاندارد و ترکیبی است و تصور یک اجرای زنده کنسرت و یا تئاتر در  شنونده  ایجاد می شود.

 

بررسی ها نشان می دهند، این هدفون هوشمند پردازنده های سیگنال به صورت کاملا دیجیتالی صداها را وارد مغز کرده و این کار درمحیط سه بعدی و با استفاده از الگوریتم های نرم افزاری انجام می شود  و نسبت صداهای شنیده شده بوسیله گوش های چپ و راست تفاوت دارد و هرگوشی هدفون، سیگنال خاصی را به درون گوش کاربر هدایت می کنند.

گفتنی است، هدفون جدید سیستم عاملهای اندروید و IOS  را پشتیبانی می کند، همچنین کاربران می توانند موسیقی مورد نظر خود را در این هدفون ذخیره  و صدای سه بعدی آن را به صورت دستی تنظیم کنند.

 برنامه این هدفون به گونه ای طراحی شده است که سیگنال های اصوات به صورت دایره های متحد المرکز بر حسب اندازه،  فاصله حسگر های هدفون را تحت تاثیر قرار می دهد و با سرعت بالایی صدایی اعجاب انگیزی را تولید می کند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: