کد خبر: 25239
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 شهریور 1395 - 10:49

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

حفاظت از اسناد با کاغذ ضد آتش

منبع :  digitaljournal
محققان چینی موفق به تولید کاغذ ضد آتش و با خاصیت آنتی باکتریال شدند که از اسناد محافظت می کند.
حفاظت از اسناد با کاغذ ضد آتش

 به گزارش لیزنا، محققان به کمک فناوری نانو به تازگی کاغذی را تولید کرند که در برابر آتش، باکتری و گسترش عفونت مقاوم است.

محققان چینی به کمک یک فرآیند یک مرحله‌ای حلال و گرما و با استفاده از نانو سیم ها موفق به تولید این کاغذ ضد حریق شدند. در این روش نانو ذرات آنتی باکتریال بر روی  سطحی از نانوسیم های هیدروکسی آپاتیت قرار گرفتند.

 

این نانو مواد، کاغذ را در برابر آتش مقاوم و بسیار انعطاف پذیر کرده به همین دلایل می توان از آن در دماهای بالا استفاده کرد این کاغذ در موسسه سرامیک شانگهای از آکادمی علوم چین تولیدشده است.

 نانوسیم هیدروکسی آپاتیت که به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار گرفتند در روش حلال‌گرمایی تولید و از یک فرآیند مبتنی بر الکل برای استخراج استفاده شده تا نانوسیم‌ها از محلول فسفات جداسازی شوند.

در اینجا اولئات کلسیم به عنوان منبع کلسیم و ماده اولیه و انواع مختلف نمکهای سدیم فسفات به عنوان منابع فسفر در حلال مخلوط اتانول و آب استفاده شده است حرارت بالا نیز نقش مهمی در شکل گیری مواد ایفا می کند.

 نانوسیم بلند هیدروکسی آپاتیت اندازه قطر ده نانومتر و طول از چند صد میکرومتر تا نزدیک به یک میلیمتر دارند.

 

  در مطالعات نشان داده شد که این کاغذ استحکام زیادی داشته و می توان آن را تا سایز A4 تولید و هر تصویری را به کمک پرینتر رنگی روی آن چاپ کرد.

پروفشور ژو یینگجی، مححق این پروژه گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این کاغذ خواص ضد باکتریایی آن بوده که در بیمارستان ها ومصارف پزشکی بسیار مفید وپرکاربرد است همچنین باتوجه به ضد آتش بودن و استحکام بالای کاغذ  در حفظ اسناد مهم و ارزشمند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

از این روش، علاوه بر تولید کاغذ ضدآتش، می‌توان برای مهندسی بافت استخوان، رهاسازی دارو، جذب آلودگی‌های آلی و یون‌های فلزی نیز استفاده کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: