کد خبر: 19273
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 فروردين 1394 - 20:05

داخلی

»

مطالب فناوری

»

سخت افزار

سیستم کمک هوشمند برای افراد نابینا

دانشجویان فلسطینی دانشگاه پلی تکنیک الخلیل فناوری جدیدی به نام «سیستم کمک هوشمند برای افراد نابینا» را خلق کرده اند. جلیقه هایی هوشمند که از حسگرهایی برای تشخیص موانع روی زمین استفاده می کند و با تولید ارتعاشات و صدا به استفاده کننده بهترین راه جلو رفتن را نشان می دهد.
سیستم کمک هوشمند برای افراد نابینا

به گزارش لیزنا، تاکنون، بسیاری از انواع فناوریها همچون لیزر، امواج فراصوتی و یا اشعه مادون قرمز تاکنون در سرتاسر جهان برای کمک به راه رفتن افراد نابینا و کسانی که مشکل بینایی دارند آزمایش شده اند. یکی از استفاده کنندگان که از این جلیقه راضی است، می گوید: «این جلیقه می تواند جایگزینی برای چوب دستی باشد که ما اغلب در زندگی روزانه از آن استفاده می کنیم با این مزیت که می تواند جای مانع پیش رو را در چپ یا راست یا جلو نیز به ما بگوید. فوق العاده است.»

استفاده کننده از جلیقه همچنین می تواند از طریق گوشی، صدای متصل به سیستمی که او را راهنمایی می کند، بشنود. این سیستم همچنین مجهز به هشداری صوتی است که ظرفیت باتری را قبل از استفاده فوری از انرژی ذخیره شده، به استفاده کننده خبر می دهد.

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه الخلیل می گوید: «علیرغم منابع محدود، دانشجویان موفق به طراحی و اجرای این پروژه شدند. این پروژه همچنان به حمایت مالی و معنوی برای پیشرفت بیشتر احتیاج دارد و لازم است که نهادها و حامیان مالی بالقوه و جوان از آن حمایت کنند.»

به گفته این دانشجویان فلسطینی یکی از اهداف این پروژه، آسان کردن زندگی برای نابینایان است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: