کد خبر: 22618
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 دی 1394 - 14:15

داخلی

»

مطالب فناوری

»

سخت افزار

لذت نوشیدن چای همراه با شارژ شدن تلفن همراه

محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا و همکارانش موفق به ابداع لیوان هوشمندی شده‌اند که ضمن گرم نگهداشتن نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه و سرد نگه داشتن نوشیدنی‌های خنک، به عنوان شارژر تلفن همراه هم قابل استفاده است.
لذت نوشیدن چای همراه با شارژ شدن تلفن همراه

 

به گزارش لیزنا، دکتر امیر فرجی، پژوهشگر پسادکتری دانشگاه RMIT استرالیا در خصوص لیوان (ماگ) ابداعی که آن را «ماگینو» (Muggino) نامیده است، گفت: ماگینو میتواند به وسیلهٔ یک اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه، دمای مورد علاقهٔ صاحبش برای نوشیدنی را دریافت کرده و نوشیدنی داخل لیوان را تا ساعت‌ها در همان دمای مشخص نگه دارد.

 

وی که حدود سه سال با همکارانش روی این اختراع کار کرده‌اند، افزود: از ویژگی‌های جالب این لیوان آن است که در بیشتر زمان‌ها می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از نوشیدنی‌های داغ شما کسب کند. از آن جا که اغلب مردم بعد از ریختن آب جوش و نوشیدنی‌های داغ در لیوان به علت دمای زیاد آن چند دقیقه‌ای صبر می‌کنند تا دمای آن پایین بیاید در فاصلهٔ همین چند دقیقه مقدار زیادی از انرژی حرارتی از دیوارهٔ لیوان به هدر می رود. اینجاست که ماگینو با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، این انرژی را به برق تبدیل و در باتری داخلی‌اش ذخیره می‌کند تا برای سرد یا گرم کردن نوشیدنی ها استفاده کند.

 

فرجی با بیان این که تیم طراحی و مهندسی این اختراع در تلاشند تا پاییز سال آینده (دسامبر 2016) نمونه تجاری محصول را به دست مصرف‌کنندگان برسانند خاطرنشان کرد: در این اختراع از فناوری ترموالکتریک بهره گرفته‌ایم که سال‌هاست توسط ناسا برای تولید برق در فضاپیماها استفاده شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: