کد خبر: 11746
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 فروردين 1392 - 22:54

داخلی

»

مطالب فناوری

»

اینترنت

سرویس چت و گفتگوی جدید گوگل چه امکاناتی دارد؟

  این روزها خبرها در مورد سرویس چت و گفتگوی فراگیر گوگل که انتظار می رود به زودی عرضه شود، بیشتر و بیشتر شده و  جزئیات جدیدی در مورد ویژگی های اپلیکیشن آن به گوش رسیده است.


به گزارش لیزنا، به نظر می رسد بابل در گام اول معرفی شامل کارکردهای Google Voice نباشد بلکه تنها سرویس های Google Talk ،Google+ Messenger و Hangouts را یکپارچه خواهد کرد. ولی گویا سرانجام پشتیبانی از Google Voice هم به آن اضافه خواهد شد.

 


قرار است که بابل یک برنامه فراگیر برای همه سیستم عامل های موجود باشد و نسخه های آن تحت وب، اندروید و iOS عرضه شود. گفته شده که مثل اپلیکیشن های Maps و +Google که گوگل برای iOS درست کرده، یک اپلیکیشن درجه یک دیگر برای پلتفرم رقیب در راه خواهد بود.


یک یادداشت منتسب به گوگل فهرستی از این موارد را در خود دارد:


یک رابط کاربری کاملاً جدید. ما یک رابط کاربری جدید طراحی کرده ایم که در تمام سیستم عامل ها نصب خواهد شد و امکان گفتگو را فراهم می کند.

همیشه به روز. با داشتن فقط یک ستون گفتگو و تجربه ای واحد در موبایل و دسکتاپ، همه چیز همیشه به روز خواهد بود. می توانید نسخه های کروم، اندروید و iOS را نصب کنید.

برنامه دسکتاپ. بازی موش و گربه در بین تب های مرورگر را پایان می دهیم. با اپلیکیشن جدید کروم، گفتگوهای شما خارج از مرورگر ادامه می یابد.

گفتگوهای تیمی برقرار کنید و به این وسیله تیم خودتان را هماهنگ نگه دارید. هر زمان هم که گفتگوی رو در رو لازم شد با یک تپ، یک Hangout  شروع کنید.

فقط یک بار آگاه سازی دریافت کنید. با دریافت آگاه سازی ها بر روی دو تلفن، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ خودتان، هر موقع آن را از طریق یکی از دستگاه ها باز و مشاهده کنید، خواهید دید که روی سایر دستگاه ها محو خواهد شد. اگر هم همزمان دارید از کامپیوتر و تلفن استفاده می کنید، ما به طور هوشمندانه ای فقط روی یکی از آنها به شما آگاه سازی ارائه می کنیم. جادو!

پیام هایی فراتر از متن خالی. به گفتگوی خود یک عکس اضافه کنید یا از بین بیش از 800 صورتک، برخی را برای همکارانتان ارسال کنید.

نوستالژی. با مرور رو به عقب در گفتگوهای on-the-record روی هر دستگاهی می توانید چت های قدیمی را مرور کنید.

راه های بیشتری برای حرف زدن. برای اولین بار داریم یک تجربه درجه یک بر روی iOS رقم می زنیم. می توانید اولین نسخه را بر روی آیفون و آیپاد تاچ خودتان تست کنید.



هنوز صحبتی از زمان عرضه این برنامه به میان نیامده ولی با این همه شایعه و مشخصات ادعایی، نباید چندان دور باشد. می شود حدس زد که اگر بابل بخشی از اندروید 5 (پای لیمو ترش) باشد، قبل از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (25 تا 27  اردیبهشت) رونمایی نخواهد شد ولی شاید هم چند پلتفرمی بودن آن، باعث شود زودتر ردپای اش را ببینیم.


برچسب ها :
رها ارشام
|
iran
|
1397/06/30 - 12:40
0
0
چطوری باید عضو بشیم؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: