کد خبر: 18296
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 بهمن 1393 - 08:43

داخلی

»

مطالب فناوری

»

اینترنت

اینترنت فعلی ناپدید خواهد شد

    اریک اشمیت معتقد است روزگار اینترنت به گونه‌ای که آن را می‌شناسیم در آینده‌ی نزدیک به سر خواهد آمد و فناوری‌های نوین نحوه‌ی تعامل ما با این پدیده و حضور آن را متحول خواهند کرد.
اینترنت فعلی ناپدید خواهد شد

 

به گزارش لیزنا، طی جلسه‌ی پرسش و پاسخ انجمن اقتصاد جهانی که در داووس سوییس برگزار شد، از رئیس هیأت مدیره‌ گوگل خواسته شد پیش‌بینی خود از آینده‌ی اینترنت و وب را ارائه کند.

 

من خیلی ساده به سوال شما به این گونه پاسخ می‌گویم که اینترنت ناپدید خواهد شد. تعداد آدرس‌های آی‌پی بسیار زیاد خواهد بود... دستگاه‌ها، حسگرها، چیزهایی که می‌پوشید، چیزهایی که بدون آنکه متوجه باشید در تعامل با آن‌ها هستید همگی بسیار گسترش خواهند یافت. بنابراین [اینترنت] بصورت دائم بخشی از حضور شما خواهد بود.

 

اریک اشمیت در گفته‌های خود به تکامل اینترنت اشاره می‌کند. وی برای روشن‌سازی منظور خود به ذکر نمونه‌ای مبهم در خصوص وارد شدن به یک اتاق می‌پردازد:

 

و با مجوز شما برای اجرای آن، به تعامل با هرآنچه که درون اتاق است خواهید پرداخت.

 

در تعبیر گفته‌ی اشمیت می‌توان واقعیت افزوده و دستگاهی نظیر هولولنز را تصور کرد یا اینکه تجهیزات موجود در اتاق را بخشی از اینترنت اشیا دانست. در هر صورت، اریک اشمیت آینده‌ی اینترنت را به گونه‌ای می‌بیند که این پدیده سهم کمتری در خودآگاه ما خواهد داشت و استفاده از آن به ناخودآگاه ما منتقل خواهد شد. البته تصور می‌کنیم تمام این رویا با کمی اختلال از سوی ISP کاربر آشفته شود.

 

بر اساس اعلام وب سایت ماکزیمم پی سی، اریک اشمیت همچنین فرصت با ارزشی را پیش روی بنگاه‌های فعال در حوزه‌ی فناوری می‌بیند که قادر هستند از چشم‌انداز در حال تحول آن بهره ببرند. واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، ابزارهای پوشیدنی و اینترنت اشیا همگی از عوامل مهم تاثیرگذار بر این عرصه هستند؛ نمونه‌هایی از حضور اینترنت که با آنچه پیش‌تر از این فناوری شناخته‌ایم تفاوت اساسی دارد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: