کد خبر: 11184
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 بهمن 1391 - 10:22

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

استکبار چشم ندارد ببیند ما کتاب می‌خوانیم!

 

 

رضا ساکی: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور: استکبار جهانی از 40 سال پیش اتهام‌هایی را طرح می‌کند مبنی بر این‌که مردم ایران کتاب‌خوان و اهل مطالعه نیستند و سال‌ها این ادعا را مطرح کرده‌اند که میانگین سرانه‌ مطالعه در ایران روزانه دو دقیقه برای هر شهروند ایرانی است. در حالی‌که این ادعا اصلا صحت ندارد. آن‌ها همواره به دنبال این هستند که با طرح چنین مباحثی، به جامعه‌ ایرانی توهین کرده و آن را تحقیر کنند.

تا همین چند لحظه‌ی پیش و قبل از این‌که این خبر را بخوانم، فکر می‌کردم استکبار جهانی فقط به نفت ما چشم دارد و چوب لای چرخ پیشرفت‌های صنعتی و علمی ما می‌گذارد. حالا تو نگو این استعمار پیر و استکبار بی پیر حتا چشم ندارند ببینند ما کتاب می‌خوانیم! واقعا آن‌هایی که با استکبار آن هم استکبار جهانی همراه می‌شوند و به آمار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعتماد نمی‌کنند، باید در مقابل ملت پاسخ‌گو باشند. برخی می‌گویند نباید کسی را که به آمار یک سازمان یا نهاد شک می‌کند، هم‌دست استکبار بدانیم، ولی آن‌ها از توطئه‌های استکبار جهانی بی‌خبرند. آن‌ها دوست ندارند مردم دنیا بفهمند ما ایرانی‌ها زیاد کتاب می‌خوانیم، بلکه دوست دارند ما را کتاب‌نخوان جلوه دهند، در حالی که بنا بر آمار، ما روزانه 70 دقیقه مطالعه می‌کنیم. حتا شاید بیش‌تر از 70 دقیقه. حالا ممکن است شما بگویید من دو دقیقه هم در طول روز مطالعه نمی‌کنم و بسیاری را می‌شناسم که در طول سال هرگز مطالعه نمی‌کنند! اگر نظرتان این است، بدانید و آگاه باشید که هم‌دست و هم‌پالگی استکبار جهانی هستید!

البته الآن کم‌کم دارم متوجه می‌شوم که استکبار برای آن‌که به ما توهین کند، هر کاری می‌کند. مثلا همین چند وقت پیش که پل کن فروریخت، فکر می‌کنید زیر سر چه کسی بود؟ همین گران شدن برنج در روزهای اخیر یا مصدومیت علی کریمی یا حتا خشک‌ شدن دریاچه‌ی ارومیه همه و همه زیر سر استکبار جهانی است! من حتا الآن به ترکیدن گیربکس ماشینم هم مشکوکم، یادم هست وقتی که گیربکس ماشینم ترکید، داشتم به سمت خبرگزاری می‌آمدم تا قراردادم را امضا کنم، اما استکبار جهانی نمی‌خواهد نویسندگان این ممکلت قرارداد امضا کنند و پول بگیرند و با نوشتن چنین مطالبی توی دهن استکبار بزنند! هرجا که هستید، مواظب توطئه‌های استکبار باشید.

برچسب ها :
نهاد زده
|
Iran
|
1392/06/18 - 15:51
0
0
به امید روزی که یکی از اساتید کتابداری و اطلاع رسانی به سمت دبیر کلی نهاد کتابخانه های عمومی منصوب شوند
افرادی مانند آقای دکتر افشار عزیز دکتر خسروی دکتر فتاحی
عدالت
|
Iran
|
1391/11/16 - 19:32
0
3
جناب دبیر کل از خواب غفلت بیدار شوید البته شما خودتان را به خواب زده اید مگر دیدار آقا امام خامنه ای را با کتابداران فراموش کردید؟ایشان از اوضاع کتابخوانی این مملکت راضی نیستند و نقد بیشماری بر ما کتابداران دارند.این آمار در شان ایران اسلامی ما نیست.ما اولین تمدن ها هستیم و متاسفانه شما بسیار ضعیف عمل می کنید.
امیدوارم خداوند متعال شما را هدایت کند و یاری و ای کاش نظر کتابداران متخصص را در هر کتابخانه آزاد می گذاشتید شما بسیار خودرای و دیکتاتور هستید و تا کسی از صاحب نظران به شما انتقاد کند به او تهمت بی دینی و قبول نداشتن اسلام را نسبت می دهید. تا زمانی که این خط مشی شماست استکبار جهانی همچنان شاد و خوشحال است.
ت
|
Iran
|
1391/11/09 - 15:48
0
1
بي منطق سخن نگو!ما هم عقل داريم هم چشم!
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: