کد خبر: 13338
تاریخ انتشار: شنبه, 27 مهر 1392 - 09:12

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

شناسایی و دستگیری عامل اصلی به یغما رفتن 47000 کتاب و هزاران عکس تاریخی میراث فرهنگی

     
شناسایی و دستگیری عامل اصلی به یغما رفتن 47000 کتاب و هزاران  عکس تاریخی میراث فرهنگی

لیزنا، سینا خودسوز: با تلاش شبانه روزی  ده ها تیم تخصصی از ماموران زبده، خدوم و فداکار پلیس فرهنگی سرکرده اصلی باند یغما که فعالیت اصلیش یغما ی کتب و مواریث قیمتی و فرهنگی است در چنگال قانون گرفتار شد. وی  که پیش از این پرونده هایی در خصوص سرقت عقد نامه های متعدد مادر بزرگ ظل السلطان و اسناد قاچاق نقاشیهای روی حقه های شاه عباسی به کرمان و ملایر  و خصوصا یغمای آنها داشته، با زیرکی تمام و تغییر چهره و جعل عناوین دولتی و گاها پرداخت هزینه دستگیری به آژان دستگیر کننده  توانسته بود تاکنون از چنگال قانون لیز بخورد. فرد مزبور که لام .الف. نام دارد، بخشی از کتب مسروقه را در جایی از منزل شخصی خود پنهان نموده بود و فرصت نکرده بود همه آنها را  کاملا به یغما ببرد.

 

به گفته یکی از مسافرین  شیراز در فرودگاه مهرآباد و او  به نقل از مسئول تیم های تجسس پلیس فرهنگی، لام. الف به همدستی با تنی چند از کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی، و گردشکری کشور نظیر "یکی از کارکنان سابق" مرکز مذکور اعتراف نمود و اظهار داشت این "یکی از همکاران سابق" که در گزارش اخیر با سیاه نمایی و افترا سعی در تشویش اذهان عمومی  داشته خود به ع.ک از کارکنان بخش پشتیبانی  و تدارک مرکز... و همین طور همکار او شین. پین. دستور داده بخشی از عکس های دوره پهلوی را ببرند در خیابان منوچهری تهران به پول نزدیک کنند و یک تغار آب زرشک هم روش.

 

وی ادامه داد:" با بررسی های بیشتر و دستگیری متخصصان یغما  در بازجویی های فنی کاشف به عمل آمد که کارکنان شعبه ای از فروشگاههای کتابفروشی زنجیره ای تهران  نیز در این یغمای شنیع و جنایت کاملا فرهنگی دست داشته اند و در این میان کوشیده اند وجهه و حیثیت یکی از کارکنان بسیار شریف سازمان به نام نقوی را به شدت لکه دار کنند.

 

 

به گزارش لیزنا، فرد مزبور (جناب آقای نقوی) در تماس با این خبرگزاری ضمن ابراز تاسف عمیق از این فاجعه  عظیم فرهنگی من باب تسلی به اهل فرهنگ و قشر بسیار کتابخوان دانشگاهی و خصوصا کتابداران ابراز داشت:" ای بابا ما که از حق و حقوق خودمون گذشتیم، خدا جواب این جماعت یغماگر و تهمت زن رو بده. ولی خدمت عزیزان فرهنگ دوست بگم شکر خدا عکس هایی که مورد یغما قرار گرفته مربوط به دوران تاریکی از تاریخ درخشان مملکتمون بوده و بنابرین اصلا ارزش پیگیری بین مال خرهای دروازه غار و خیابون منوچری نداره و همون بهتر که گم و گور شدن"!

 

ایشان در ادامه تماسشان فرمودند:"بازم محض دلداری دوستان عرض کنم اون گزارش های باستان شناسی هم که ناپدید شدن و به نقلی به یغما رفتن واقعا به هیچ دردی نمی خورد. اصلا وقتی اصل قضیه ] منظورشان ابنیه باستانی است- لیزنا[ مدتهاست در حال فروریختن و زیر آّب سد رفتن و چرای دام هاست، واقعا چه لزومی برای نگه داری گزارشات اکتشافیش هست. خودتون اهل کمالاتین! یک سر سوزن حساب هزینه -کارآیی کنید، می فهمین که نگه داشتن این منابع، کاملا غیرمدیریتی و توجیه ناپذیر بوده حالا این از خدا بی خبرا (خودم نه ها!!!)ناخواسته یه لطفی کردن در حق ما"!

 

وی در پایان به ما گفتند "اسنادی که در حال حاضر در مکانهای باستانی ما در حال بوجود آمدن هستند خیلی مهمتر از این اباطیل هستند و اصلا نوعی اسناد باستانی ترکیبی و پست مدرن محسوب می شوند مانند نوشتن یادگاری با مداد ابرو و روژ لب روی ستونهای کاخ داریوش در شوش و تخت جمشید و عکسهای سوار شدن بر شیرهای سنگی تخت جمشید برای گرفتن عکس یادگاری در محوطه های طناب کشی شده و ممنوعه . میراث  واقعی امروزی اینها است که باید ثبت و ضبط شود شما هم خودشو نگران نکن".

 

در پایان لازم به ذکر است که ما خیلی تفحص کردیم نام کامل این لام. الف را کشف کنیم عقلمان به لسان الدوله خودمان قد داد.  اما چون حرف زدن پشت مرده ابدا جایز نیست، ما هم  بیش از این تجسس و تفحص نمی کنیم.

 

 

 

 

برچسب ها :
ن.ی.ا.ز.ی
|
United Kingdom
|
1393/03/23 - 10:52
0
0
ماندن بیش ازحد این متن باعث رانندن مخاطبان میشه!!!
علی خراسانی
|
Iran
|
1393/01/31 - 21:38
0
0
متاسفانه یا خوشبختانه من یکی حوصله خواندن اینگونه متن ها را ندارم بعد از خواندن چند سطر خسته می شوم
سوده
|
Iran
|
1392/12/19 - 20:52
0
3
متن جالبی بود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: