فقر کتابداران نقشه رسانه های اجنبی است!

 


لیزنا، کتابدارزاده: در خبرها آمده بود که بعضی از رسانه های اجنبی کتابدارها را فقیر نشان می دهند. با خودمان گفتیم عجب رسانه هایی پیدا می شوندها، آخه چه منفعتی برای این رسانه های بیگانه داره، این فقیر نشون دادن کتابدارهای نهادی مرفه؟؟!!


به همین خاطر سراغ دکتر نهاد نهادزاده رفتیم تا مصاحبه ای با ایشان داشته باشیم و از مقصود این رسانه های بیگانه آگاه شویم.
 
کتابدارزاده: سلام آقای دکتر نهادزاده، لطفا ضمن معرفی خودتون، به دلایل فعالیت رسانه های بیگانه برای فقیر نشان دادن کتابداران «مرفه» نهاد اشاره فرمائید.


نهادزاده: بنده عرض سلام و دسته چک دارم خدمت شما. بنده نهاد نهادزاده هستم، دکترای نهادگردی، واقعیت اینکه من هم این خبر را شنیدم و اشک در چشمانم جاری شد. چطور یک رسانه می تواند چنین خیانتی در حق کتابداران مرفه این مرز و بوم بکند؟! آخر مگر این کتابداران مرفه نهاد چه هیزم تری به این رسانه فروختند که این طوری می خواهند آنها را فقیر نشان دهند. من فکر می کنم رسانه های بیگانه قصد و منظوری دارند، باید ادبشون کنیم.


کتابدارزاده: آقای دکتر، چندی پیش دبیرکل نهاد در یکی از برنامه ها زمانی که صحبت از معیشت کتابدارها شد به گریه افتادند، فکر می کنید دلیلش چه بوده؟


نهادزاده: سوال به جایی بود، دبیرکل عزیز به یاد کتابدارهای بی نوای دانشگاهی و سازمانی افتاد، آخه برادر من توی نهاد که کسی مشکل حقوق نداره، قبلا هم نداشته، تازه الان حقوق یه کتابدار دو برابر شده، می فهمی؟ دو برابر.


کتابدارزاده: آقای دکتر یعنی الان کتابدارها در نهاد حقوق میلیونی میگیرن؟


نهادزاده: میلیون؟!!! شما چه فکری می کنید از این سؤالا می پرسید آخه، یه کتابدار اولا که اصلا به حقوق نیازی نداره، دوما توی نهاد همش مگه چند ساعت کار می کنن که بخوان حقوق میلیونی بگیرن، سوما مگه گوجه کیلویی چنده که این همه پول بگیرن. باز تکرار می کنم حقوق کتابدارای نهاد دو برابر شده. دو برابر. بفهم. دو برابر.


کتابدارزاده: دکتر عزیز، درست می فرمائید، واقعیت همینه، کتابدار اصلا به حقوق احتیاجی ندارن، اصلا من شنیدم کتابدارها وِرد بلدن، می خونن خونه هاشون پر از گوجه و سیب زمینی میشه، تازه ارشداشون با وِرداشون برنج هم ظاهر می کنن. ولی واقعیت یه سؤالی برام پیش اومد، درسته ساعت کاریشون کمتره، ولی روزهای پنجشنبه هم سرکارن، تعطیلات درست و حسابی هم که ندارن، مرخصی هم گرچه نیاز ندارن ولی کلا نمی تونن برن. ممنون میشم پاسخ این مورد را هم بدید.


نهادزاده: آقای عزیز، بحث رو سیاسی کردی، پنجشنبه سرکارن که سرکارن، مرخصی نمیرن که نمیرن، نکنه این رسانه بیگانه خودتی، زود باش اعتراف کن، بگو ، بگو، چرا؟! چرا؟! کتابدرارو فقیر کردی. مگه خودت ... میخوای از نون خوردن بندازمت... میخوای ؟!


کتابدارزاده: آقای دکتر من از شما عذر می خوام، اصلا ....، عصبانی نشید، اصلا حق با شماست. اصلا یه شعار به ذهنم رسید، رسانه حیا کن، کتابدارو رها کن.
آقای دکتر نمیشه پارتی بازی کنی منم مرفه نهادی بشم؟ حقوقم تو کمتر از یه سال دو برابر بشه. دو برابر......


نهادزاده: باشه بخشیدمت. پارتی بازی فعلا نمیشه، این سازمان تعزیرات دست گذاشته رو نهاد. چند ماهه نتونستیم بچه های فامیل رو هم دستشونو بند کنیم. حالا برو بشین درستو بخون، امسال که نه، سال دیگه آزمون بده، بیا مصاحبه، ببینم اگه جایی بود و این سازمان تعزیرات دست از سرمون برداشته بود یه کاری واست می کنم تا تو هم نهادی بشی، مرفه بشی، حقوقت دو برابر بشه، دو برابر ...


کتابدارزاده: ممنونم آقای دکتر. تا سال دیگه که نهادی بشم خواب به چشام نمیاد. پس با اجازتون من برم یه چند تا وام درخواست بدم، خونه هم پیش خرید کنم، ازدواجم کنم تا کارم تو نهاد درست بشه.