کد خبر: 5734
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 تیر 1390 - 01:00

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

ادغام در سه سوت

 

لیزنا، کتابدارزاده: در مصاحبه ای سراغ آقای ادغام زاده رفتیم تا در رابطه با هویت ادغام و ادغام کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه های عمومی گزارشی را تهیه نماییم.

 

جناب آقای ادغام زاده لطفا نقطه نظرات خود را در رابطه با هویت ادغام و بالاخص ادغام کتابخانه ملی و نهاد بفرمائید.

ادغام در حقیقت از دو بخش تشکیل شده است . اد + غام . هر کدام از این بخشها به خودی خود هیچ کاری نمی توانند انجام دهند . حتی با جابجا کردن این دو بخش، هویت اصلی ادغام از بین می رود.

با مسأله ادغام در جوامع غربی به نوعی برخورد می شود که انگار در هیچ جای دنیا این کار انجام نشده است.

سالها سعی می کنند، کارشناسی می کنند تا 2 مجموعه مرتبط را بتوانند با هم ادغام کنند. حتی بعضی از مواقع اجازه نمی دهند مجموعه ها بخاطر وجود مجموعه ای مشابه بوجود بیاید. این جوامع برای ادغام ها سالها سعی می کنند که کارشناس مرتبط با یک مسأله را تربیت کنند. این جوامع با این اتلاف وقتها می خواهند بگویند که ادغام کار وقت گیر و هزینه بری است در صورتی که اینگونه نیست، اینان راه نمی شناسند.

خوشبختانه ما توانسته ایم در زمینه ادغام در سطح دنیا گامی بلند برداشته و پیشتاز باشیم.

واقعیت این است که ادغام دو تا مجموعه مرتبط که کار سختی نیست ما در کشور به این توان رسیدیم که با یک کارشناسی کوتاه مدت مجموعه های  غیر مرتبط مانند مسکن و شهرسازی و وزارت ارتباطات که حتی از نظر ساختاری با هم مرتبط نیستند ادغام کنیم.

حالا فکر کنید این اتفاق در جوامع غربی می خواست اتفاق بیفتد. اولا ممکن بود اصلا به این قضیه فکر نکنند، یا اگر هم یک درصد به این نتیجه می رسیدند که کارشناسی کنند به نتیجه ای نمی رسیدند.

ادغام اگر امروز مطرح شد. ظرف چند ساعت باید کارشناسی شود و نهایتا تا 24 ساعت بعد ادغام می بایست صورت گرفته باشد.

در رابطه با ادغام کتابخانه ملی و نهاد هم روال همین بوده است. نکته مهم فعالیت این دو مجموعه است. از همه مهمتر هر دو از کلمه کتابخانه استفاده می نمایند.

ما امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک یک کتابخانه واحد در سطح کشور داشته باشیم و شاهد پراکندگی کتابخانه ها در سطح کشور نباشیم.

کاریکاتور: راسخون

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: