کد خبر: 6464
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 شهریور 1390 - 00:32

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

دخترا اون ور، پسرا این ور

 

لیزنا، کتابدارزاده: چند ماهی است که بحث تفکیک جنسیتی مبحث داغ محافل شده است . ما هم گفتیم برای اینکه از این قافله عقب نیفتیم مصاحبه ای داشته باشیم با جناب دکتر تفکیک زاده و اصل ماجرا را از ایشان جویا شویم .

 

جناب تفکیک زاده لطفا خودتان را معرفی فرمائید .

با عرض سلام خدمت شما و خوانندگان محترم . بنده تفکیک تفکیک زاده هستم. اهل تفکیکستان. دوره تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه تفکیکی تفکیکستان گذراندم و در حال حاضر هم مشاور ارشد طرح تفکیک جنسیتی هستم .

جناب دکتر لطفا کلیات این طرح را بیان نمایید.

طرح تفکیک سال هاست که ذهن بنده و سایر دوستانم را مشغول کرده، ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم این طرح را عملیاتی نمائیم. ظرف چند ماه گذشته به موفقیتهایی دست یافتیم که متاسفانه عده ای سنگ اندازی کردند و کارمان را نیمه تمام گذاشتند.

جناب تفکیک در بعضی از رشته ها تعداد آقایان و در بعضی رشته ها تعداد خانم ها بسیار کم است. چطور می خواهید این تفکیک را انجام دهید ؟

در برنامه ریزی و کارشناسی که انجام دادیم این قضیه را هم مدنظر قرار دادیم . این مشکل بسیار ساده، قابل حل است . همانطور که خودتان هم گفتید در بعضی از رشته ها تعداد آقایان و در بعضی دیگر تعداد خانم ها بسیار کم است .

خوب به راحتی می توانیم در ابتدا این نوع رشته ها را با هم ادغام و بعد از رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام به تفکیک جنسیتی نماییم.

این طرح برای هر دو گروه مطلوب است .

1 – ما توانستیم کاری انجام دهیم و زحماتمان به هدر نرفته .

2 – دانشجویان توانسته اند به جای تحصیل در یک رشته خاص در چند رشته همزمان تحصیل نمایند.

فکرش رو بکنید رشته ای خواهیم داشت با نام «کتابران» که از ادغام «کتابداری» و «عمران» به دست آمده است . این یک پیشرفت در سطح جهانی است.

این قابلیتها در هیچ کجای دنیا وجود ندارد . ولی حیف و صد حیف که عده ای سنگ اندازی می نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: