دخترا اون ور، پسرا این ور

لیزنا، کتابدارزاده: چند ماهی است که بحث تفکیک جنسیتی مبحث داغ محافل شده است . ما هم گفتیم برای اینکه از این قافله عقب نیفتیم مصاحبه ای داشته باشیم با جناب دکتر تفکیک زاده و اصل ماجرا را از ایشان جویا شویم .

 

جناب تفکیک زاده لطفا خودتان را معرفی فرمائید .

با عرض سلام خدمت شما و خوانندگان محترم . بنده تفکیک تفکیک زاده هستم. اهل تفکیکستان. دوره تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه تفکیکی تفکیکستان گذراندم و در حال حاضر هم مشاور ارشد طرح تفکیک جنسیتی هستم .

جناب دکتر لطفا کلیات این طرح را بیان نمایید.

طرح تفکیک سال هاست که ذهن بنده و سایر دوستانم را مشغول کرده، ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم این طرح را عملیاتی نمائیم. ظرف چند ماه گذشته به موفقیتهایی دست یافتیم که متاسفانه عده ای سنگ اندازی کردند و کارمان را نیمه تمام گذاشتند.

جناب تفکیک در بعضی از رشته ها تعداد آقایان و در بعضی رشته ها تعداد خانم ها بسیار کم است. چطور می خواهید این تفکیک را انجام دهید ؟

در برنامه ریزی و کارشناسی که انجام دادیم این قضیه را هم مدنظر قرار دادیم . این مشکل بسیار ساده، قابل حل است . همانطور که خودتان هم گفتید در بعضی از رشته ها تعداد آقایان و در بعضی دیگر تعداد خانم ها بسیار کم است .

خوب به راحتی می توانیم در ابتدا این نوع رشته ها را با هم ادغام و بعد از رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام به تفکیک جنسیتی نماییم.

این طرح برای هر دو گروه مطلوب است .

1 – ما توانستیم کاری انجام دهیم و زحماتمان به هدر نرفته .

2 – دانشجویان توانسته اند به جای تحصیل در یک رشته خاص در چند رشته همزمان تحصیل نمایند.

فکرش رو بکنید رشته ای خواهیم داشت با نام «کتابران» که از ادغام «کتابداری» و «عمران» به دست آمده است . این یک پیشرفت در سطح جهانی است.

این قابلیتها در هیچ کجای دنیا وجود ندارد . ولی حیف و صد حیف که عده ای سنگ اندازی می نمایند.