کد خبر: 7695
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 بهمن 1390 - 12:30

داخلی

»

نیش و نوش

»

طنز مکتوب

ژیگولها در همایش مارک

 

 

لیزنا، کتابدارزاده: امروز در خدمت جناب دکتر همایش زاده هستیم. سوالاتی را در زمینه محتوای همایش ها مطرح خواهیم کرد.

سلام جناب دکتر، لطفا خودتان را معرفی بفرمائید.

سلام العلیکم، علیکم سلام. بنده دکتر همایش هستم معروف به همایش زاده، فارغ التحصیل رشته همایش شناسی.

جناب دکتر، سلام و احوالپرسی شما جالب بود. خودتون سلام کردید و خودتون هم پاسخ دادید.

من عذرخواهی می کنم. بنده وقتی میومدم نمی دونم کدوم اجنبی، سی دی غیرمجاز رو توی ماشین من جاسازی کرده بود. این آهنگ اجنبی داشت تو سرم تکرار می شد.

خوب برویم سر اصل مطلب، بفرمائید از چه سالی شروع کردید به برنامه ریزی همایش ها و هدف شما چی بود؟

بنده از زمان فارغ التحصیلی ام 6 سال می گذرد. در این 6 سال 60,000 تا همایش برگزار کردم.

60 هزار تا ؟!! در رشته های مختلف یا فقط کتابداری؟

البته تعجب نداشت. این تعداد نسبت به ظرفیت موجود کم هم هست. این تعداد همایش فقط در حوزه کتابداری بوده.

جناب دکتر روی محتوای این همایش ها چه برنامه ای داشتید؟ توی این 60,000 تا چه محتوای آموزشی ارائه کردید؟

سوال بجا و ظریفی بود. ببینید توی رشته کتابداری تا دلتون بخواد محتوای آموزشی وجود داره که ما رو ملزم می کند سالیانه توان برگزاری همایش های آموزشی خودمون رو چند برابر کنیم. مثال خدمتتون عرض کنم.

نمی دونم شما اسم مارک به گوشتون خورده و یا تا به حال فکر کردید ما چند نوع مارک داریم.

البته می دونم که تا حالا اسمش را هم نشنیدید. فقط ادعا دارید که رشتتون کتابداریه و سر از محتوای تخصصی خودتون هم در نمیارید.

برای اینکه ثابت کنم چه تعداد مارک در حال حاضر داریم یه لیست آماده کردم و همراه خودم آوردم. ما حدود 32000 نوع مارک داریم.

خود شما، آقای خبرنگار، من مطمئنم که هیچ مارکی رو ندیدی و این مسأله هم زیاد بررسی نمی خواد کاملا از ظاهرتون پیداست.

آقای دکتر ظاهر من چه ربطی به همایش و مارک و این جور چیزا داره؟!!

ربط داره آقا، ربط داره. وقتی می ری لباساتو از بقالی سرکوچتون می خری، چطوری می خوای متوجه بشی مارک چیه؟

ما 30,000 تا همایش تخصصی آشنایی با مارک در قالب شو لباس برگزار کردیم. به جای اینکه متخصصین کتابداری بیان بشینن، یه مشت ژیگول اومده بودن خوش گذرونی. همین کارها رو می کنید که از همه جا دارن حذفتون می کنن.

آقای دکتر شما 6 ساله دارید همایش برگزار می کنید. این مارک با اون مارکی که شما می گید فرق می کنه.

آقاجان بحث رو به حاشیه نبرید. اینقدر هم وسط صحبتهای من نپرید.

مارک، مارکه دیگه. اگر بخواهید به بنده توهین کنید اصلا مصاحبه رو ادامه نمی دم.

آقای دکتر، ما که چنین جسارت هایی نمی کنیم، شما بفرمائید.

ما برای اینکه ظرفیت مارک را در ایران بسنجیم اومدیم نگاه کردیم که آیا این همه ادعایی که در رابطه با بومی سازی میشه آیا عملیاتی شده یا خیر.

کلی بررسی کردیم تا فهمیدیم که این بومی سازی فقط در یک نهاد انجام شده است. چندین روز با همکاران در جلوی آن نهاد کمین کردیم تا ببینیم این مارکه بومی سازی شده چه شکلیه. هنوز هم به نتیجه ای نرسیدیم و هنوز هم سعی در حل این معما داریم. به محض اینکه متوجه بشیم حتما از رسانه های تخصصی حوزه همانند مهر و آبان و آذر اعلام خواهیم کرد.

ضمنا ما ممکنه برای این مسأله کنسرسیومی هم تشکیل بدیم که متشکل از مارک شناسان برجسته ایرانی، خارجی و حتی فضایی باشد.

جناب دکتر از شما تشکر می کنیم که در این مصاحبه شرکت کردید امیدواریم که باز هم در مصاحبه های بعدی از نظرات شما بهره مند شویم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: