کد خبر: 12538
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 تیر 1392 - 17:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

فعالیت بخش کودک کتابخانه های عمومی خراسان شمالی پیشرفت مطلوبی داشته است

مدیر کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بازدید های انجام شده، از ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی به خصوص بخش کودک، خبر داد.

 

 

به گزارش لیزنا، ابراهیم شمشیری پس از بازدید دو روزه از کتابخانه های عمومی استان به همراه هیئت همراه در جمع روسای شهرستان ها ، مسئولین کتابخانه ها و کتابداران گفت: هدف از بازدید های دوره ای مشاهده نزدیک فعالیت های کتابخانه ها و رفع مشکلاتی است که باعث رونق بخشیدن هرچه بیشتر به کتابخانه های عمومی می شود.

 

شمشیری با بیان اینکه بازدید از کتابخانه ها باعث تقویت روحیه رقابت و نیز کسب تجربه می شود، تصریح کرد: با انجام این بازدید های دوره ای، تحول اساسی در استان ها در عرصه کتابخانه و کتابداری ایجاد شده و این نتیجه رضایت بخش است.

 

مديركل اموركتابخانه هاي نهاد در خصوص ارزيابي استان گفت:‌ با توجه به مدت زمان کمی که از بازدید انجام شده دوره قبل می گذرد، تغییرات در سطح کمی و کیفی خدمات کتابخانه های عمومی استان به خصوص بخش کودک محسوس است.

 

شمشیری در ادامه افزود:  تقویت بخش کودک در کتابخانه ها باعث افزایش مطالعه پایدارکتاب در خانواده ها خواهد شد.

 

وي كودكان و نوجوانان را سرمايه هاي اصلی هر کشور دانست و تاكيد كرد: با گسترش و ايجاد بخش كودكان در تمامي كتابخانه ها می توان اين قشر را جذب كتابخانه كرده و زمينه را براي كتابخواني آنان فراهم آورد.

 

علی رحیمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی در این همایش ضمن تقدیر از کارکنان کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: وجود روحیه جهادی در بین پرسنل یکی از نکات برجسته کتابداران و کارکنان کتابخانه های خراسان شمالی است که در سالهای اخیر همواره این روحیه رو به افزایش بوده و ثمره آن در رشد امانت و سرانه مطالعه استان کاملا" مشهود است.

 

رحیمی همچنین افزود: وجود نیروهای با انگیزه ، از مهمترین ارکان در هر سازمان به شمار می رود و تلاش برای افزایش رضایت نیروها به افزایش توان کاری و خلاقیت بین کارکنان می انجامد.    

 

در پایان این همایش مدير كل اموركتابخانه هاي نهادكتابخانه هاي عمومي كشور و كارشناسان حوزه امور كتابخانه ها ضمن تقدیر از روسای شهرستان برتر، مسئولین کتابخانه برتر و کتابداران برتر، پای صحبت کتابداران و روسای شهرستان ها نشسته و به تبادل نظر پرداختند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: