کد خبر: 14708
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 ارديبهشت 1393 - 08:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

رئیس و نایب‌رئیس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر مشخص شدند

      در جلسه صبح دوشنبه اول اردیبهشت ماه  اعضای هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان با وزیر ارشاد، محمدعلی مهدوی‌راد و عماد افروغ رئیس و نایب‌رئیس هیات نظارت بر اجرا ضوابط نشر شدند.
 رئیس و نایب‌رئیس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر مشخص شدند

 

به گزارش لیزنا، نخستین جلسه هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان صبح دوشنبه اول اردیبهشت ماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.

برپایه این گزارش در این جلسه محمدعلی مهدوی‌راد به عنوان رئیس و عماد افروغ به عنوان نایب ریس هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کودک انتخاب شد.

همچنین قرار شد جلسات این دو هیات به صورت تجمیعی برگزار شود و در آینده رئیس بخش کودک نیز انتخاب شود. از مجموع دو هیات 18 نفر در جلسه امروز با وزیر ارشاد شسرکت داشتند.

اعضای هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان پس از سه سال با روی کار آمدن دولت یازدهم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، آقایان احمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مومنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، مسعود آذربایجانی، مهدی خاموشی، سید مهدی شجاعی و خانم فریبا علاسوند اعضای هیات نظارت بر نشر بزرگسال را تشکیل می‌دهند. به استناد ماده 5 مصوبه اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب به عنوان اعضای هیأت نظارت بر ضوابط نشر کتاب بزرگسالان، انتخاب می‌شوند.

همچنین جواد محقق، محسن چینی فروشان، مظفر سالاری، عبدالله حسن‌زاده و مهنوش مشیری نیز اعضای هیات نظارت بر نشر کودک هستند.

طبق ماده 5 مصوب جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1367 و نظر به حساسیت و جنبه‌های خاص کتاب‌های کودک هیات ویژه‌ای با عنوان «هیات نظارت بر نشر کتاب» متشکل از حداقل پنج تن از افراد صاحب نظر و آگاه به امور تربیتی (از دیدگاه اسلامی) و مسایل خاص کتاب‌های کودکان و بزرگسالان تشکیل شد.

 

 

 

 

برچسب ها :
اصغر کاظمی پور
|
Iran
|
1395/11/03 - 21:08
0
0
سلام و عیلکم -مجوز های صادرشده به کتابها در کدام سایت قابل مشاهده هستند.اصغر کاظمی پور
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: