کد خبر: 16070
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 تیر 1393 - 15:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

لزوم تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد در احیای فرهنگ مطالعه

      فرماندار خرمشهر بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در امر احیای فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: باید به دنبال تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح شهرستان بود.
لزوم تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد در احیای فرهنگ مطالعه

 

به گزارش لیزنا، عبدالله حسینی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمشهر با تاکید بر تقویت تشکل‌های مردمی در سطح شهرستان اظهار کرد: تعداد انجمن‌های مردم‌نهاد در خرمشهر بسیار کم است و باید به‌دنبال تقویت و فعال‌سازی این تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف بود تا تحولی در سطح شهر ایجاد شود.

 

وی افزود: از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم تشکل‌هایی از نویسندگان، مولفان کتاب، نمایشنامه نویسان و صاحب نظران تشکیل داده و برای ترویج فرهنگ نویسندگی، کتاب و کتابخوانی در سطح شهر تلاش کند.

 

فرماندار خرمشهر به طراحی قبوض مشارکت نگهداری کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تقویت کتابخانه‌ها و بالا بردن بهره‌وری مطالعه مفید در بین شهروندان است که نیاز است مردم را بر این امر مهم، حساس ساخت.

 

وی گفت: بیشتر کتابخانه های عمومی شهرستان دارای کتاب های قدیمی و از رده خارج هستند و تزریق جزیی کتاب از سوی نهاد کتابخانه ها جوابگو نیست.

 

فرماندار خرمشهر با اشاره به نیاز کتابخانه های عمومی خرمشهر به حداقل 10 هزار جلد کتاب گفت: پیگیری هایی برای تامین این کتاب ها با مشارکت شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفته است  و انشالا به زودی به کتابخانه های عمومی تزریق می شوند.

 

وی گفت: احداث کتابخانه در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

 

در ادامه این جلسه اختصاص یک دستگاه اتوبوس به عنوان کتابخانه سیار ، تعیین مهندس ناظر از سوی فرمانداری برای نظارت بر روند پیشرفت فیزیکی پروژه احداث کتابخانه روستای سوره و به روزسازی منابع و کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان خرمشهر از اهم مصوبات این جلسه بود.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: