کد خبر: 16124
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 مرداد 1393 - 09:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

اعتلای فرهنگ کتابخوانی، راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است

      امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در نشستی با سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ماهشهر، گفت: راه مبارزه با تهاجم فرهنگی اهتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی می باشد.
اعتلای فرهنگ کتابخوانی، راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است

 

به گزارش لیزنا، مسلم میرزاوند، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ماهشهر با امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در نشستی به تحلیل مباحث فرهنگی شهرستان و وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان پرداخته و در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی پیشنهادات اجرایی و فرهنگی خود را ارائه دادند.

 

میرزاوند در این نشست گفت: در حال حاضر شهرستان بندر ماهشهر دارای 9 باب کتابخانه عمومی با زیربنای 4619 مترمربع می باشد. تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی ماهشهر 146708 جلد کتاب می باشد و تعداد اعضای کتابخانه های عمومی ماهشهر 11441 نفر می باشد.

 

در ادامه حجت الاسلام غبيشاوي گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ عنوان کردند تا به مسئولان اجرایی بگویند مسائل فرهنگی کشور ریشه ای و زیربنایی بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان می باشد.

 

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی در بخش فرهنگ کتابخانه های عمومی می باشند که وجود کتابخانه به اعتقاد من از اولویتهای هر شهرستان می باشد؛ چرا که مراکز فرهنگی مانند کتابخانه ها وظیفه تربیت یک نسل را برعهده دارد و آینده یک منطقه را تضمین می کند.

 

در اين ديدار امام جمعه شهرستان ضمن اشاره به وضعيت فرهنگي كشور، گفت: یکی از بهترین و اثربخشترین و مطمئنترین راههای مقابله با تهاجم فرهنگي در کشور اعتلاي فرهنگ كتاب و كتاب خواني و توجه ویژه و جدی به کتابخانه های عمومی می باشد که با رشد و توسعه این مراکز فرهنگی  و حضور جوانان نوجوانان در کتابخانه ها و استفاده از منابع و مراجع مفید در موضوعات مختلف دیگر فرهنگ بیگانه نمی تواند تاثیری در جوانان داشته باشد.

 

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد رشد و توسعه کتابخانه های عمومی هستیم و همچنین برنامه های مختلف فرهنگی و خوبی در کتابخانه های عمومی در بین اقشار مختلف و با توجه به نیازهای سنی و منطقه ای انجام می شود که این برنامه ها در جذب عموم مردم به کتابخانه های عمومی تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

حاج آقا غبیشاوی در ادامه گفت: یکی از پیشنهادات من برای کتابخانه های عمومی با توجه به رشد چشمگير فضاهاي مجازي در چند سال اخير؛ نياز به افزايش كتابخانه هاي مجازي می باشد و یکی از ضروریات و ملزومات نسل حاضر توجه به فضای مجازی و اینترنت می باشد که نسل جوان ما به این موضوع بسیار علاقه مند می باشد.

 

وی در ادامه ارائه پیشنهادات افزود: با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگ كتابخواني اداره كتابخانه هاي عمومی شهرستان از كوچكترين فرصت ها جهت اعتلاي فرهنگ كتابخواني استفاده نمايد به عنوان مثال در مواقع برگزاري اردوي راهيان نور، اردوي مشهد و ... كتاب هاي كم حجمي تدارك ديده و به كاروان ها اهدا نمايد.

 

امام جمعه بندر ماهشهر در پایان تاکید کرد: راه اندازي سيستم هاي ديجيتالي و استفاده از منابع و مراجع دیجیتالی در حال حاضر بسیار با اهمیت و يكي از مهم ترين راه هاي مقابله با تهاجم فرهنگي است و البته نیاز به همت جمعی و همراهی دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان دارد.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: