طرح «آشنایی با آثار ادبی معروف جهان» اجرا می شود

 

به گزارش لیزنا، رئیس بخش خواهران کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) آستان قدس رضوی، با اعلام این خبر گفت: در این طرح که بیشتر جنبه کاربردی دارد با در معرض مطالعه قرار دادن ده‌ها نسخه از داستانهای معروف جهان و تهیه خلاصه‌ای از کتابهای مورد نظر در کنار خود کتاب و ارائه توضیحات مختصری از جوایزی که برنده شده و یا علت شهرت آن، سعی در تشویق و آشنایی بیشتر مراجعان به کتابخوانی شده است.کتابهای معرفی شده قابلیت امانت توسط اعضاء را دارا مي باشد. خانم ملیحه موحد خاطرنشان کرد: کتابداران از ارائه توضیحات و معرفی کتب برگزیده‌ای که توانسته اند به نحوی  جوایزی را در جشنواره های گوناگون داخلی و خارجی کسب کنند غافل نبوده تا در صورت در خواست مراجعه کننده جهت دریافت این کتابها اقدام به معرفی و گسترش طرح ثامن و خدمات کتابخانه سیار نموده و به معرفی کتابخانه هایی که می توانند کتب مذکور را در اختیار وی قرار دهند می پردازند که این خود یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح می باشد.

 

وی افزود: کتب معرفی شده در این طرح برگرفته از ليست کتابهایی می باشند که توسط اعضاء، کتابداران، سایت‌های معتبر و روزنامه‌ها به عنوان پرخواننده‌ترین کتاب، پرفروش‌ترین کتاب، برگزیده شدن در جشنواره های کتاب و ... انتخاب و معرفی شده‌اند.

 

 گفتنی است که این طرح تا پایان مرداد ماه در کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) آستان قدس رضوي در شهر مشهد، خیابان خواجه ربیع اجرا می شود.