کد خبر: 16144
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 مرداد 1393 - 13:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

ضرورت ساخت کتابخانه در مسکن مهر بیرجند مورد تأکید قرار گرفت

      دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند با دستور کار پیگیری نحوه اختصاص زمین برای شروع پروژه ساخت کتابخانه در منطقه مسکن مهر بیرجند واقع در مهر شهر برگزار شد.
ضرورت ساخت کتابخانه در مسکن مهر بیرجند مورد تأکید قرار گرفت

 

به گزارش لیزنا، در ابتدای این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند با تقدیر و تشکر از نگاه ویژه فرمانداری این شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی از تخصیص 155 میلیون تومان بودجه در شورای برنامه ریزی شهرستان به کتابخانه های عمومی خبر داد و یادآور شد: مبلغ اختصاص یافته به کتابخانه های شهرستان می تواند بخش عمده ای از مشکلات تجهیزاتی و تعمیراتی کتابخانه های عمومی شهرستان را مرتفع کرده و زمینه ای برای آغاز احداث یک کتابخانه در حاشیه شهر بیرجند خواهد بود.

 

محمود کاظم زاده ادامه داد: شهرک مهر شهر بیرجند با اسکان همشهریان در مسکن های مهر به صورت روز افزون با افزایش جمعیت روبرو است و باید از هم اکنون برای احداث کتابخانه در این مکان اقدام کرد.

 

وی با اشاره به وجود کتابخانه استیجاری نه دی در این منطقه گفت: در حال حاضر نزدیک به 500 عضو از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند.

 

کاظم زاده با اظهار تأسف از عدم جانمایی زمین برای احداث کتابخانه مهر شهر گفت: همه دستگاه ها کمک کنند تا مشکل اختصاص زمین جهت پیگیری و ساخت کتابخانه حل شود.

 

در ادامه این جلسه نماینده اداره مسکن و شهرسازی در مورد نحوه و چگونگی مسیرهای قانونی واگذاری زمین برای کتابخانه در منطقه مهر شهر توضیحاتی ارائه کرد.

 

محمد مالکی اظهار داشت: بحث واگذاری زمین از اختیارات وزارتخانه است و در این موضوع می توان بحث اجاره زمین به اداره کل کتابخانه ها جهت احداث کتابخانه را مطرح کرد.

 

در ادامه این جلسه فرماندار بیرجند با اشاره به لزوم پیگیری ها برای اختصاص زمین کتابخانه در منطقه مهر شهر گفت: با شرایط موجود برگزاری جلسه ای با حضور مدیر کل مسکن و شهرسازی و نمایندگانی از ادارات کل ارشاد و ارشاد اسلامی و بنیاد مسکن ضروری به نظر می رسد.

 

علی اکبر تناکی ادامه داد: در این جلسه رسیدن به یک راهکار منطقی و عملیاتی بررسی خواهد شد.

 

وی لزوم پیگیری برای اختصاص زمین برای احداث کتابخانه در دیگر مناطق شهر بیرجند از جمله دشت علی آباد را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: با توجه به اینکه اراضی دشت علی آباد در اختیار بنیاد مسکن است، اراضی مذکور به قیمت روستایی  محاسبه می شود.

 

در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند از حضور جناب آقای محمد زمانی در جلسات انجمن در زمان تصدی ریاست اداره آموزش و پرورش قدردانی شد و آقای سجادی نژاد رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان به عنوان عضو جدید انجمن معرفی شد.  

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: