کد خبر: 16359
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 مرداد 1393 - 16:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

بهره برداری از طرح بررسی نقش کتابخانه های عمومی در توسعه سواد اطلاعاتی

      طرح پژوهشی بررسی نقش کتابخانه های عمومی در توسعه سواد اطلاعاتی مخاطبین استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
بهره برداری از طرح بررسی نقش کتابخانه های عمومی در توسعه سواد اطلاعاتی

 

به گزارش لیزنا، احسان سیفی دبیر کمیته پژوهش و نوآوری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفـت: با توجه به اینکه يكي از ارزش ها و اهداف كتابخانه­هاي عمومي، تعهد به سوادآموزي و ياددهي مادام العمر مي­باشد، و سواد اطلاعاتي هم در مهيا نمودن افراد براي يادگيري تمام عمر تاكيد دارد و كتابخانه­هاي عمومي با آموزش سواد اطلاعاتي مي­توانند به اين هدف متعالي دست يابند و به يكي از مراكز يادگيري سواد اطلاعاتي تبديل گردند، طرح پژوهشی بررسی نقش کتابخانه های عمومی در توسعه سواد اطلاعاتی مخاطبین استان خراسان شمالی به اجرا در آمد.

 

دبیر کمیته پژوهش اداره کل کتابخانه های عمومی افزود: این طرح ضمن بررسی نقش کتابخانه های عمومی در ارتقاء و رشد سواد اطلاعاتی در بین مخاطبین کتابخانه های عمومی استان، به آسیب شناسی و ارائه راه کارهای عملی در خصوص ارتقاء جایگاه کتابخانه های عمومی و افزايش سطح سواد اطلاعاتي مخاطبين آن پرداخته است.

 

احسان سیفی افزود: چگونگی بهره مندی هر چه بیشتر اعضاء و مخاطبین کتابخانه های عمومی استان و نیز میزان و سطح آموزش های مورد نیاز جهت بهره مندی مناسب از کتابخانه و منابع آن از نتایج این تحقیق می باشد.

 

 وي یادآور شد: طی نتایج به دست آمده کتابخانه های عمومی استان نقش غیر قابل انکار و تاثیر گذاری در توسعه سواد اطلاعاتی مخاطبین کتابخانه های عمومی استان دارند.

 

این پژوهش به روش پیمایشی و به واسطه پرسشنامه محقق ساخته تدوین شده است.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: