کد خبر: 16434
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 شهریور 1393 - 09:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

هشتمین کتابخانه عمومی تفت به بهره‌برداری رسید

      کتابخانه عمومی خیرساز « سیدالشهدا» روستای اسلامیه از توابع شهرستان تفت ظهر یکشنبه 2 شهریورماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.
هشتمین کتابخانه عمومی تفت به بهره‌برداری رسید

 

به گزارش لیزنا، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین افتتاح این کتابخانه ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت این پروژه این است که در یک روستای باسابقه فرهنگی و اجتماعی بسیار خوب اجرا شده است که اجرای چنین طرح‌هایی در روستاها منجر به ماندگاری جمعیت ساکن روستاها و حفظ بافت این مناطق می‌شود.

 

وی با اشاره به بعد فرهنگی این پروژه که در قالب کتابخانه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: کتابخانه از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین مکان‌های فرهنگی در کشور است و باید به خیّر عزیز این کتابخانه به خاطر این نگاه مثبت و فرهنگی تبریک گفت و اقدام وی را ستود.

 

طالبی تصریح کرد: پیشرفت فناوری‌های نوین در زمینه ارتباطاتباعث نشده است که از اهمیت کتاب کاسته شود و کتاب همچنان جایگاه خود را در میان رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی حفظ کرده است، ولی آنچه اهمیت دارد این است که باید انس با کتاب و مطالعه را در جامعه عمومیت داد.

 

وی با تأکید بر اینکه انس با کتاب از نکات مورد تأکید حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده و هست، بیان داشت: تلاش برای کتابخوان کردن جامعه، به رشد و پیشرفت کشور و سطح فرهنگ عمومی مردم می‌انجامد.

در ابتدای این مراسم نیز علی ملاعباسی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ضمن و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان سرافراز رجایی و باهنر، گفت: استان یزد طبق آخرین آمار نهاد کتابخانه‌های عمومی در سرانه عضویت، متراژ کتابخانه به نسبت جمعیت و سرانه زیربنا براساس جمعیت، در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 95 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که از 63 هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان استفاده می‌کنند.

 

ملاعباسی با اشاره به اجرای طرح عضویت سراسری اعضا در همه کتابخانه‌های عمومی استان از ابتدای سال جاری افزود: در راستای این طرح که همزمان با راه‌اندازی سامانه جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی صورت گرفت، کارت‌های جدید عضویت سراسری در اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهیه و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

 

وی همچنین از اجرای طرح کارت‌های عضویت سراسری کتابخانه‌های عمومی همزمان با آغاز دولت در شهرستان تفت خبر داد.

 

قرائت پیام دکتر محمود میردهقان،‌ خیر کتابخانه‌ساز و بنیان‌گذار کتابخانه سیدالشهدای اسلامیه توسط نماینده وی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

در پایان آیین افتتاح کتابخانه عمومی سیدالشهدای روستای اسلامیه، کارت عضویت سراسری کتابخانه‌های عمومی استان به معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و فرماندار شهرستان تفت تقدیم شد.

 

گفتنی است، کتابخانه روستایی « سیدالشهدا» اسلامیه به همت خیر این مجموعه، دکتر محمود میردهقان در زمینی به مساحت یک هزار و 550 مترمربع و در زیربنایی به مساحت 464 مترمربع احداث شده است که با افتتاح آن، تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به 8 باب رسید.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: