کد خبر: 16479
تاریخ انتشار: شنبه, 08 شهریور 1393 - 22:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

توجه به صنعت چاپ می تواند مشکل بیکاری را حل کند

 حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ یکی از صنایع تاثیرگذار در اقتصاد و فرهنگ دنیا است و توجه به آن می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند. 
توجه به صنعت چاپ می تواند مشکل بیکاری را حل کند

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی درباره صنعت چاپ و جایگاه آن در جهان اظهار کرد: بعد از آمدن رسانه‌های دیجیتال شمارگان کتاب پایین آمد و صنعت چاپ  در بخش نشر با مشکلاتی روبه رو شد اما آمدن رسانه‌های  دیجیتال نباید دلیل اصلی رکود این صنعت در کشور باشد زیرا هنوز مردم علاقه زیادیبه استفاده از کتاب و مطبوعات به شکل چاپی دارند.
 

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار صنعت چاپ درحل مشکل بیکاری گفت: توجه به صنعت چاپ می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند زیرا با نگاهی به این صنعت در سایر کشورها متوجه می‌شویم که صنعت چاپ در اشتغال نقش مهمی را ایفا می‌کند.
 

نماینده مردم مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در توضیح مشکلات این صنف بیان داشت: متاسفانه تا به امروزتوجه جدی به این صنعت نشده زیرا وحدت لازم میان مسئولان دولتی و صنفی هنوز وجودندارد.
 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر به فعالیت‌های صنف چاپ دقت کنید متوجه خواهید شد که این صنف برای همه صنایع تبلیغ می‌کند اما برای خودش نه. هیچ وقت شاهد تبلیغات لازم برای معرفی اینصنف به جامعه نبوده‌ایم و این یک نقص محسوب می‌شود.
 


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ارایه راهکاری برای حل مشکلات این صنف پرداخت و گفت: باید وضعیت این صنعت را ریشه‌یابی کرد زیرا این صنعت یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست اما  در کشور ما این طور نیست و تعداد زیادی چاپخانه در چند سال اخیرتعطیل شده‌اند.
 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای برگزاری نشست با اهالی چاپ گفت:قطعا کیمسیون فرهنگی آمادگی برگزاری نشست با با اهالی صنعت چاپ را دارد زیرا آینده صنعت چاپ برای مجلس مهم است. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: