در شهرستان آغاجاری بوستان مطالعه راه اندازی شد

 

 

به گزارش لیزنا، نرگس موقرپور گفت: فضای اطراف کتابخانه عمومی شهید مدنی شهرستان آغاجاری با مشارکت شهرداری این شهرستان تبدیل به مکانی برای استفاده اعضاء کتابخانه عمومی با نام "بوستان مطالعه" شده است.

 

وی افزود: با همکاری شهرداری آغاجاری فضای سبز این منطقه بهسازی شده است و درختکاری، چمن کاری انجام شده است و همچنین  نصب آلاچیق، نیمکت  و تابلو بوستان مطالعه توسط شهرداری آغاجاری این مکان را به فضایی مناسب برای استفاده دوستداران مطالعه ، تبدیل نموده است.

 

موقرپور در ادامه افزود: طرح بوستان مطالعه در شهرستان به منظور جذب عموم مردم شهرستان آغاجاری به مطالعه، کتابخوانی و کتابخانه های عمومی  که در نهایت افزایش شاخص سرانه مطالعه را به دنبال دارد توسط اداره کتابخانه های عمومی با همکاری و مشارکت شهرداری انجام شده است.

 

وی افزود: نصب آلاچیق، نیمکت و چمن کاری توسط شهرداری، فضای بی روح اطراف کتابخانه را در حال حاضر به محیطی جذاب، دلنشین ، زیبا و قابل استفاده برای دوستداران مطالعه تبدیل نموده است که بسیار مورد توجه مردم شهرستان قرار گرفته است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آغاجاری افزود: شهرداری شهرستان آغاجاری یک شهرداری فرهنگی و فرهنگ دوست می باشد که همکاری های بسیار خوبی را با کتابخانه های عمومی دارد و برنامه های مختلف فرهنگی از جمله طرح بوستان مطالعه، برنامه های مناسبتی، برنامه های علمی و فرهنگی و... با همکاری این شهرداری و شورای شهر در شهرستان انجام می شود و پرداخت به موقع نیم درصد که ها منبع درآمدی کتابخانه های عمومی می باشد نیز از دیگر اقدامات بسیار خوب شهرداری آغاجاری می باشد.

 

موقرپور در پایان گفت: لازم به ذکر است با فراهم آوری زیرساخت های لازم فضاها و شرایط مطلوب و غنی سازی مخزن کتابخانه ها استقبال از کتابخانه های عمومی را می توان تقویت نمود و فرهنگ مطالعه مفید را گسترش داد که در این راستا نیز از ابتدای سال جاری تعداد 1000نسخه کتاب اهدایی از سوی خیرین به مخزن کتابخانه شهید مدنی افزوده شده است.