کد خبر: 16519
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 شهریور 1393 - 15:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

آموزش صحیح، حرف اول در پیشرفت صنعت چاپ

      رضا بخش لارمائی، رئیس سابق اتحادیه چاپخانه داران ساری گفت: امروزه آموزش صحیح و کامل در بهره‌بردای از یک صنعت حرف نخست را می‌زند و صنعت چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
آموزش صحیح، حرف اول در پیشرفت صنعت چاپ

 

به گزارش لیزنا، رضا بخش لارمائی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ شهرستان ساری اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت چاپخانه‌ها کمی تغییر کرده و مانند گذشته در سه شیفت فعالیت ندارند و این به دلیل کاهش کارهای چاپی در شهرستان ساری است.

 

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که با آمدن دولت یازدهم وضعیت صنعت چاپ استان تغییر کرده زیرا دولت امروز از ایده‌های جدید در حوزه فرهنگ، اقتصاد، هنر و صنعت استقبال می‌کند.

 

این چاپخانه‌دار مازندرانی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش در پیشرفت صنعت چاپ گفت: امروز با توجه به پیشرفت صنعت چاپ در دنیا، آموزش صحیح حرف اول را می‌زند زیرا اگر آموزش به درستی انجام نشود، باعث کاهش بازده می‌شود و ما را از نتیجه مطلوب دور می‌کند.

 

بخش لارمایی افزود: امروزه اکثر چاپخانه‌ها به شیوه سنتی اداره می‌شوند که این مشکل بزرگی است زیرا صنعت چاپ کشور به دلیل سنتی بودن بافت  های خود در مدیریت جدید به  مشکل می خورد، امروز مدیران چاپخانه ها به علم روز مدیریت برای اداره چاپخانه های خود نیاز دارند.

 

رییس سابق اتحادیه چاپخانه داران ساری با گلایه از کاهش کیفیت محصولات چاپی اظهار کرد:  متاسفانه به دلیل برخی مشکلات اقتصادی کیفیت به فراموشی سپرده شده و اکنون ارزان بودن حرف نخست را می‌زند و چاپخانه‌ای که کار ارزان و بی‌کیفیت تولید کند، مشتری زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: البته چاپخانه‌های مجهز نیز در ساری وجود دارند که به سختی تعدادشان به انگشتان یک دست می‌رسد. با یک برنامه‌ریزی مناسب و ارایه تسهیلات بانکی به راحتی می‌توان این تعداد را به 50 تا 60 عدد رساند، زیرا صنعت چاپ ساری امروز نیاز به نوسازی دارد. امیدوارم که با تدبیر بالای مسوولان دولت یازدهم شاهد بازگشت امید در دل اهالی صنعت چاپ باشیم تا بتوانیم به آنچه که شایسته ایران و ایرانی است، دست پیدا کنیم.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: