کد خبر: 16677
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 شهریور 1393 - 14:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تداوم جشنواره صنعت چاپ ضرورت دارد

      محمود مصدقی راد، مدرس رشته چاپ با اشارهبه تغییر شیوه اداره چاپخانه‌ها در دنیا گفت: چاپخانه‌های بزرگ دنیا دیگر به شیوه سنتی عمل نمی‌کنند و  این چاپخانه‌ها توسط مهندسان و مدیران صنایع اداره می‌شوند.
تداوم جشنواره صنعت چاپ ضرورت دارد



به گزارش لیزنا، محمود مصدقی راد در توضیح شرایط سرمایه گذاری در صنعت چاپ اظهارکرد: شرایط صنعت چاپ سال‌های سال است که تغییر کرده و به دلیل عدم وجود نقدینگی برای سرمایه گذاری با مشکلاتی روبه رو است.



وی ادامه داد: متاسفانه هم متولیان دولتیو هم اهالی صنعت چاپ نگاهی صنعتی و تولیدی به چاپ ندارند و بیشتر به عنوان یک هنر بهآن نگاه می‌کنند، در صورتی که با توجه به پیشرفت صنعت بسته‌بندی باید همه این نکته را بپذیریم که چاپ هنر نیست و یک صنعت است.



این مدرس دانشگاهی با توجه به تحول درتکنولوژی، دانش را امری ضروری برای اداره چاپخانه دانست و افزود: امروز اگر به چاپخانه‌های بزرگ دنیا توجه کنید متوجه خواهید شد که این چاپخانه‌های توسط مهندسان و مدیران صنایع اداره می‌شوند در حالی که در کشور ما این چنین نیست.



مصدقی راد چاپخانه‌های دولتی را رقیبینامناسب برای بخش خصوصی نامید و گفت: امروز واحدهای دولتی زیادی به بهانه نیاز شخصی چاپخانه می‌زنند اما بعد از مدتی کار چاپی از سایر شرکت‌ها را نیز قبول می‌کنند که باتوجه به سرمایه زیاد دولت یک رقابت ناسالم رخ می‌دهد.



این کار‌شناس صنعت چاپ درباره نتایج مثبت برگزاری جشنواره صنعت چاپ گفت: به طور کلی برگزاری جشنواره و کنفرانس آگاهی ایجادمی‌کند اما باید شرایطی فراهم کرد تا بتوان بیشترین بازده را از برگزاری این برنامه‌هاببریم.



وی ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم که برگزاری مسابقات آثار چاپی در سال‌های گذشته شرایط خوبی را ایجاد کرده و باعث تحرک چاپخانه‌هایی شده، که فکر نمی‌کردند کار آن‌ها دیده شود، به همین دلیل معتقدم که این جشنواه باید ادامه پیدا کند. امیدوارم که با یک برنامه‌ریزی صحیح شاهد برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در سال‌های آینده باشیم.



داور یازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی درباره ضرورت توجه به چاپخانه‌ها گفت: صنعت چاپ نیاز به تسهیلات با سود کم دارد، مانند وام‌هایی که به سایر صنایع می‌دهند، پس باید نگاه گذشته را فراموش و با نگاهی جدیدبه این صنعت نگاه کرد.



گفتنی است جشن صنعت چاپ روز شنبه 22 شهریور ماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: