کد خبر: 16703
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 - 10:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

کتابداران در پیشانی جبهه فرهنگی هر جامعه قرار دارند

      فرماندار گناوه تصریح کرد: کتابداران در پیشانی جبهه فرهنگی هر جامعه قرار دارند و کار فرهنگی نیز زمانبر است و در همین راستا می طلبد تا برنامه ریزی های بلند مدت در خصوص توسعه نهضت مطالعه مفید صورت پذیرد.
کتابداران در پیشانی جبهه فرهنگی هر جامعه قرار دارند

 

به گزارش لیزنا، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با حضور در دفتر فرمانداری شهرستان گناوه با عبدالنبی یوسفی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان گناوه ضمن خوش آمد به هاشمی مدیر کل کتابخانه های استان و هیئت همراه، با ابراز رضایت از فعالیت موثر مجموعه کتابداران و کتابخانه های این شهرستان گفت: اهداء و وقف سنت دیرینه ای است که در بین ما مسلمانان رواج دارد و در همین راستا نیز انتظار می رود تمهیداتی اندیشیده شود تا شرایط لازم جهت اهداء و وقف کتاب و زمین به کتابخانه ها فراهم گردد.

 

فرماندار گناوه در ادامه افزود: کتابداران در پیشانی جبهه فرهنگی هر جامعه قرار دارند و کار فرهنگی نیز زمانبر است و در همین راستا می طلبد تا برنامه ریزی های بلند مدت در خصوص توسعه نهضت مطالعه مفید صورت پذیرد.

 

عبدالنبی یوسفی بیان داشت: با توجه به دغدغه ی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام فرهنگ، تمام توان و امکانات خود را در جهت تحقق منویات ایشان بکار می بندیم.

 

 سیدعلی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز در ابتدا ضمن تشکر از فرماندار گناوه به جهت میزبانی این نشست صمیمی گفت: شهرستان گناوه با جمعیت موجود 6 کتابخانه دارد که سه کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی در حال ارائه خدمات به مردم شریف این شهرستان هستند.

 

هاشمی : با ارائه آماری از وضعیت شاخص های مطالعه بیان داشت شهرستان گناوه با در نظرداشت جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر باید حدود 33هزار عضو کتابخانه داشته باشد که این رقم به کمتر از 2 هزار نفر می رسد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با تأکید بر احداث کتابخانه استاندارد مرکزی 2200 متر مربعی در شهر گناوه گفت: در خصوص روستاهای موجود باید برای روستاهای مال خلیفه ای و مال قائد به ترتیب کتابخانه تیپ 1 و کتابخانه تیپ 2 احداث شود و روستای های شول و سربست نیز کتابخانه سیار منظور گردد.

 

مدیر کل کتابخانه های استان در ادامه بیان داشت: وجود نیروهایی تحصیل کرده، مکتبی، متدین و ولایتمدار در کتابخانه های شهرستان می تواند در مولفه های مختلف فرهنگی در جامعه موثر باشند.

 

سیدعلی هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب ، کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد : ایشان در مورد وضعیت کتابخوانی و فرهنگ مکتوب بارها ابراز نگرانی و تاسف کرده اند و فرموده اند: من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم، قلبا غمگین و متاسف می شوم.

 

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه کتابخانه ها با برگزاری مراسمات مختلف، برگزاری کانون های ادبی، نقد و مشاوره کتاب صرفا محلی برای مطالعه نیستند و از حالت قرائت خانه خارج شده اند و همه روزه پذیرای مخاطبان با سلایق و علائق متفاوت هستند.

 

هاشمی سپس با بازدید از کتابخانه های شهر گناوه در جمع کتابداران این شهرستان حاضر شد و از نزدیک پای صحبت ایشان نشست.

 

وی ضمن اشاره به جایگاه موثر کتابداران در تاثیر گذاری در فرهنگ جامعه اذعان کرد: کتابداران باید در رشد و تعالی اندیشه الهی جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اذعان داشت: وجود فضای مطلوب کتابخوانی در شهرستان گناوه نسبت به شاخص های موجود، مسئولیت کتابدران به عنوان افسران جبهه فرهنگی را سنگین تر می کند.

 

ایشان در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای تمام کتابداران عنوان کرد: کتابداران باید به عنوان بازوی فرهنگی فرماندار در شهرستان بتوانند با ظهور و ارائه توانمندی های خود در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان فرهنگی تأثیرگذار باشند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: