تخصصی ترین کتابهای ادبیات فارسی و عربی در آستان قدس

 

به گزارش لیزنا، مسئول کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فارسی و عربی آستان قدس رضوی در این باره گفت: این کتابخانه که دارای 36 هزار نسخه کتاب چاپی درباره زبان و ادبیات فارسی و عربی است به عنوان یکی از پایگاههای علمی و تخصصی، روزانه پذیرای بیش از 100 مراجعه کننده از محققان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به کتابهایی ادبی می‌باشد.

 

حسن زحمتکش گلیان، افزود: کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فارسی و عربی یکی از10 کتابخانه تخصصی آستان قدس رضوی است که در سال 1390 در حرم مطهر رضوی گشایش یافته است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر 360 نسخه پایان نامه دانشجویی جامع و معتبر مربوط به زبان و ادبیات در این کتابخانه نگهداری می شود که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد.

 

ایشان اظهار کرد: همچنین دو هزار و 500 نسخه کتاب کمیاب و جامع درباره دفاع مقدس شامل شعر، داستان، نقد کتاب، خاطرات، وصیت نامه شهدا و گزارش های مربوط به دفاع مقدس در این کتابخانه وجود دارد.

 

زحمتکش گلیان اضافه کرد: در محل کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فضای مناسب برای مطالعه کتاب وجود دارد و بسیاری از این کتابها روزانه از سوی دانشجویان و پژوهشگران به امانت گرفته می شود.

 

گفتنی است، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28800 متر مربع فضای فرهنگی و مطالعاتی دارای 10 کتابخانه تخصصی و 40 کتابخانه وابسته  در سراسر کشور می باشد که بیش ازسه میلیون و 600 هزار جلد کتاب چاپی و بیش از 150 هزار جلد کتاب خطی و چاپ سنگی در این سازمان نگهداری می شود.