کد خبر: 16766
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 شهریور 1393 - 12:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

همایش خیرین کتابخانه های روستایی نیشابور برگزار شد

      در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در روستاها، همایش خیرین کتابخانه های روستایی شهرستان نیشابور 26 شهریور ماه سال جاری برگزار شد.
همایش خیرین کتابخانه های روستایی نیشابور برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، همایش خیرین کتابخانه های روستایی شهرستان نیشابور با هدف گسترش فرهنگ مطالعه، پرورش فکر، افزایش مهارت روستاییان و روستایاران اعضای شورای شهر  و روستا  در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار شد.

 

محمد زمانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور با اعلام این خبر افزود: همایش خیرین کتابخانه های روستایی شهرستان در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری  و  در زمینه  توسعه فرهنگ مطالعه و گسترش فضاهای کتابخانه ای در روستاها، با اولویت روستاهای پرجمعیت و فاقد کتابخانه  با حضور شوراهای محلی، دهیاران، معتمدین، سایر مسئولان روستاها و  خیرین شهرستان برگزار  و راهکار های ساخت و توسعه کتابخانه های روستایی در آن بررسی شد.

 

دبیر انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان نیشابور هدف از برگزاری این همایش را گسترش فرهنگ مطالعه در بین تمامی اقشار دانست و تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی به روستاها به علت پراکندگی جمعیت روستایی و کمبود امکانات همواره با مشکلاتی روبرو بوده است و امیدواریم با برگزاری این همایش و همفکری با روستاییان عزیز بتوانیم کتابخانه های روستایی را گسترش دهیم و هر چه قدر در گسترش فرهنگ مطالعه تلاش شود نتیجه آن ارتقا فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.

در ادامه جلسه حسینی قاضی نماینده شورای شهرستان در شورای عالی استانها و عضو شورای شهر نیشابور اظهار داشت: همگی همکاران ما در شورا و اداره ثبت اسناد این امادگی را داریم که با خیرین محترم در حوزه کتابخوانی همکاری کامل داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صائب نیا دیگر عضو محترم شورای شهر نیز ضمن بیان احادیثی از امیر مومنان (ع)افزودند: ما برای اینکه نفس انسان تربیت شود و به حقیقت انسان برسیم باید کتابخوانی را ترویج دهیم و از همکارانمان در شوراهای روستا می خواهیم در توسعه فرهنگ کتابخوانی  کوشا باشند.

 

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان نیز در ادامه عنوان داشت:  می توان خیرین محترم را به سمت نیازهای جدید جامعه سوق داد تا حوزه وقف حول  نیازهای جدید جامعه  گسترش یابد و یکی از این نیازهای جدید، نیاز به کتابخانه سازی است و از همه دهیاران، روستایاران و اعضای شوراها و روستاییان عزیز در خواست می کنم خیرین را با زمینه های جدید آشنا کنند.

 

در پایان جلسه میزگرد پرسش و پاسخ با حضور اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز اداره نیشابور، خیرین،  معتمدین محلی  و اعضای شوراهای روستایی  تشکیل و موانع مشکلات و امکانات روستاها برای ساخت کتابخانه های روستایی بررسی شد.

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1393/07/01 - 09:28
0
0
خوشبختانه با آمدن آقای مختارپور امیدها برای کتابداران روستایی زنده شد
آقای مختارپور زنده باشی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: